Remote Access

Giannis Stoilis giannis at stoilis.gr
Fri Feb 13 08:19:26 EET 2004

marios wrote:
> Έχουμε το παρακάτω σενάριο
> 1) 5 PC, ανεξάρτητα από λειτουργικό. Με ένα switch είναι όλα συνδεδεμένα
> μεταξύ τους. Θέλουμε να πάρουμε μια DSL STATIP IP, οπότε βάζουμε σε ένα pc
> και μια δεύτερη κάρτα δικτύου και το κάνουμε router, συνδέοντας επάνω του το
> dsl modem, και όλα τα άλλα pc το βλέπουν σαν gateway. Το ερώτημα. Από κάποιο
> άλλο pc εκτός δικτύου, μέσω ssh και εφόσον έχουμε static ip μπορούμε να
> συνδεθούμε στον router.Μπορούμε όμως να συνδεθούμε στα άλλα 4 pc?

Απευθείας όχι. Πρώτα συνδέεσε μέσω ssh στον router, και μετά σε
εσωτερικό μηχάνημα που θέλεις.
Ένα καλό κολπάκι είναι:
ssh -t dsl.static.ip "ssh internal.pc01"

Το παραπάνω το τρέχεις από οπουδήποτε στο internet και παίζει. Το
χρησιμοποιώ και εγώ. Βασικά, λέει να συνθεθεί στο "dsl.static.ip" και να
τρέξει την εντολή "ssh internal.pc01".

> 2) Στο πανεπιστήμιο το pc έχει static ip, και μέσω gateway βγαίνει στο
> internet. Μπορώ π.χ. από το σπίτι μου να συνδεθώ σε αυτό το pc ? H ip που
> έχει, είναι γνωστή μόνο στο δίκτυο του πανεπιστημίου ή αν την κάνω ping από
> το σπίτι μου θα το δεί?

Αν έχεις πραγματική διεύθυνση στον υπολογιστή του πανεπιστημίου, και αν
δεν παίζει κάποιο firewall ενδιάμεσα, θα πρέπει να παίζει κανονικά.

- Γιάννης Στοΐλης