Προβλήματα με Partition Resizing

Φίλιος Κωνσταντίνος drcypher at mail.ntua.gr
Mon May 19 15:26:01 EEST 2003

Χαίρετε,

  είχα γράψει πριν από λίγο καιρό πάλι για το ίδιο θέμα ενός προβλήματος
που είχα με τα partitions μου. Συμπαθάτε αν το μήνυμα έρθει δυο φορές
αλλά υπάρχει μεγάλη σύγχυση με τους news clients.

Προκειμένου να εξασφαλίσω τον απαιτούμενο χώρο που χρειαζόμουν για το
windows partition (από 4GB να το κάνω 5GB), εν ολίγοις έκανα την
παρακάτω αλλαγή:

Παλιό

/dev/hda1	fat	4GB
/dev/hda2	ext2	3GB
/dev/hda3	swap	300MB
/dev/hda4	...
 :
 :
 :

(Όπου το hda4 χωριζόταν σε μερικά extended).

/dev/hda1	fat	4GB
     Unused space       1GB
/dev/hda2	ext2	2,5GB
/dev/hda3	swap	300MB
/dev/hda4	...
 :
 :
 :

Με άλλα λόγια, μετακίνησα τα partitions που βρίσκονταν κάτω από το hda1
κατά 1 GB, με την ελπίδα ότι θα μπορέσω αναίμακτα να ενσωματώσω το 1GB
στο
πρώτο partition (χωρίς να κάνω ξανά format, κτλ στο /dev/hda1).

Ένα απλό και αθώο resize δεν είναι δυνατό όπως φαίνεται από τα utilities
fdisk και cfdisk του linux. Γι' αυτό δοκίμασα τη λύση του Partition
Magic.
Το pm, λοιπόν, όταν ξεκίνησα εντόπισε, λέει, σφάλματα στους κυλίνδρους
τερματισμού των partitions, τα οποία ισχυριζόταν ότι μπορεί απλώς να
διορθώσει. Έτσι, και γω, δυστυχώς ή ευτυχώς το άφησα να τα διορθώσει,
μιας
και δεν μου προχώραγε παρακάτω (έλεγε cannot identify drive letter for
partition ή κάτι τέτοιο). Με την εφαρμογή των διορθώσεων, οι προτάσεις
για
διορθώσεις σταμάτησαν (προφανώς), αλλά το πρόβλημα με το drive letter
όχι.

Έτσι, κατέληξα να έχω ένα partition table το οποίο δεν είναι προσβάσιμο
από το partition magic (μου λέει απλώς BAD και δεν δείχνει καν
πληροφορίες
για τα partition μπας και τα διορθώσω), και πλέον, μετά τις «διορθώσεις»
του PM 8 δεν μπορώ καν να δω από το cfdisk, αφού μου επιστρέφει

FATAL ERROR: Bad primary partition 3: Partition ends in the final
partial
cylind
                          Press any key to exit cfdisk

Βοηθητικό ίσως θα ήταν το μήνυμα που βγαίνει από το fdisk του linux:

The number of cylinders for this disk is set to 7297.
There is nothing wrong with that, but this is larger than 1024,
and could in certain setups cause problems with:
1) software that runs at boot time (e.g., old versions of LILO)
2) booting and partitioning software from other OSs
   (e.g., DOS FDISK, OS/2 FDISK)

Τέλος, αν αυτό βοηθάει, το «νέο partition table» σύμφωνα με το fdisk
είναι

Disk /dev/hda: 60.0 GB, 60022480896 bytes
255 heads, 63 sectors/track, 7297 cylinders
Units = cylinders of 16065 * 512 = 8225280 bytes

   Device Boot    Start       End    Blocks   Id  System
/dev/hda1   *         1       608   4883728+   c  Win95 FAT32 (LBA)
/dev/hda2           731      1035   2443392   83  Linux
Partition 2 does not end on cylinder boundary.
/dev/hda3          1035      1072    296856   82  Linux swap
Partition 3 does not end on cylinder boundary.
/dev/hda4          1072      7298  50007384    5  Extended
Partition 4 does not end on cylinder boundary.
/dev/hda5          1072      1218   1173784+  83  Linux
/dev/hda6          1218      3650  19534000+  83  Linux
/dev/hda7          3650      6082  19534000+  83  Linux
/dev/hda8          6082      7298   9765472+  83  Linux

Πραγματικά δεν ξέρω τι να κάνω. Παραδόξως το Linux bootάρει κανονικά και
κάνει mount όλα τα partitions (δεν έχει εξαντληθεί η χωρητικότητα των
partitions, συνεπώς δεν ξέρω αν η κατάσταση θα εξακολουθήσει να είναι
εύρυθμη αν προσπαθήσω να γράψω προς το τέλος των partitions), αλλά ως
φαίνεται δεν υπάρχει τρόπος να αλλάξω προς το καλύτερο το partition
table
μου. Και το άσχημο είναι ότι ο δίσκος είναι 60GB με πάνω από 30GB αρχεία
(στο linux, εν ανάγκη τα windows τα κάνω και format, δεν υπάρχει τόσο
μεγάλο πρόβλημα) που δεν είναι εύκολο (ή καλύτερα είναι μάλλον αδύνατον)
να πάρω backup.

Υπάρχει καμία πρόταση; Και τέλος πάντων, υπάρχει αντικειμενικός τρόπος
να αποφανθούμε αν ένα partition table έχει σφάλματα ή όχι; Ή κάθε
πρόγραμμα κάνει ό,τι θέλει;

Υ.Γ.: Πρωτού χρησιμοποιήσω το partition magic, με την διάταξη me to
unused
space, για κάποιον λόγο δεν μπορούσα από το linux να κάνω mount το fat
partition μου (/dev/hda1). Τώρα, με όλο αυτό το μπάχαλο... απλώς μπορώ
:-)

Υ.Γ.2: Για όποιον το θεωρεί βοηθητικό έχω το αρχείο καταγραφής του
Partition Info που έχει εκτενή περιγραφή του partition table καθώς και
των προβλημάτων (κυρίως γεωμετρίας) που εντόπισε. Είναι, πάντως, απορίας
άξιο πως είναι δυνατόν το ένα utility (PartitionInfo) να ανοίγει
κανονικά και να δείχνει και τα σφάλματα, ενώ το κυρίως πρόγραμμα
PartitionMagic να μην ανοίγει ώστε να διορθώσω τα καταραμένα τα
σφάλματα.

--
Φίλιος Κωνσταντίνος, Προπτυχιακός Φοιτητής
Σχολή Εφαρμοσμένων Μαθηματικών & Φυσικών Επιστημών / Ε.Μ.Π.