??? instead of greek characters in mutt...

Giorgos Keramidas keramida at ceid.upatras.gr
Mon May 19 17:22:01 EEST 2003

On 2003-05-19 15:24, Manolis Tzanidakis <mtzanidakis at freemail.gr> wrote:
> Hello all,
> prosfata "gyrisa" se mutt - to opoio g at __beep & dernei btw. - kai exw
> ena provlhmataki:
> Polla posts sth lista mou ta emfanizei me ?? anti gia ellhnika.
> Profanws kati leipei ap'to ~/.muttrc mou alla de mporw na vrw ti,
> anyone ?

Το πως θα δεις το περιεχόμενο των mail στο mutt είναι συνάρτηση κάποιων
παραγόντων:

	α) Του σετ χαρακτήρων που μπορεί να απεικονίσει σωστά το
	   τερματικό σου.

	β) Το σετ χαρακτήρων που ξέρει το Mutt ότι μπορεί να
	   χρησιμοποιήσει.

Το πρώτο ρυθμίζεται με τα κατάλληλα LC_XXX στο περιβάλλον σου.  Εγώ
συνήθως θέλω να βλέπω στα αγγλικά το interface των προγραμμάτων αλλά να
τα αφήνω να τυπώσουν και να ταξινομήσουν αλφαβητικά με τη σωστή σειρά τα
ελληνικά κείμενα οπότε χρησιμοποιώ τα:

	LANG=C
	LC_CTYPE=el_GR.ISO8859-7
	LC_COLLATE=el_GR.ISO8859-7

Το δεύτερο το ρυθμίζεις από το .muttrc αρχείο σου με τις γραμμές:

	# my terminal can show all characters of this charset
	set charset="greek"

	# what different charsets I will use when sending
	set send_charset="US-ASCII:ISO-8859-1:ISO-8859-7:UTF-8"

Κι είσαι έτοιμος :-)

Επειδή το mutt εμπιστεύεται το Content-Type ή charset header στα MIME
encoded μηνύματα μπορεί παρόλ' αυτά να δεις κάποιο μήνυμα σαν:

	Hi all! ??? ???? ???????? ???????.

αντί για το σωστό, που είναι:

	Hi all! Εδώ έχει ελληνικό κείμενο.

Πολλά από τα posts της λίστας που τα βλέπεις έτσι είναι γιατί ο ηλίθιος
mailer που τα έστειλε έβαλε 8-bit ελληνικό κείμενο και charset=US-ASCII
ή κάτι άλλο παλαβό.  Έχεις δυο επιλογές:

	1. Βρίσε τον αποστολέα μέχρι να ρυθμίσει σωστά το πρόγραμμά του.

	2. Πάτα 'e' στο index του folder μέσα στο mutt και άλλαξε με το
	   χέρι όλα τα λάθος US-ASCII, ISO-8859-1 ή οτιδήποτε άλλο
	   παλαβό έχει βάλει στο charset των μηνυμάτων του... Βάλε τη
	   σωστή τιμή που είναι είτε 'greek' (με τα locale aliases που
	   έχουν τα συστήματα αυτό γενικά έχει πολλές πιθανότητες να
	   παίξει αμέσως) ή 'ISO-8859-7'.

Αυτάααα...