CD Recording

DJ Art djart at linux.gr
Thu May 8 13:10:01 EEST 2003

On Thursday 08 May 2003 12:41, Nikiforakis Manos wrote:

> Υ.Γ Μην εμπιστεύεσαι το k3b-Setup -αν χρησιμοποιήσεις το k3b. Εκεί
> την πατάνε όλοι και βρίζουν το k3b και το linux οτι δεν είναι έτοιμο
> για cd-writing.

Μια χαρά δουλεύει το k3bsetup, αρκεί να ξέρεις τι κάνεις!

και όσοι είχαν δεί παλιότερα το xcdroast και τη διαδικασία που
χρειαζότανε για να αφήσεις έναν user να γράφει CD, ξέρουν πως το
k3bsetup κάνει ακριβώς το ίδιο πράγμα αυτοματοποιημένα εντελώς.

> Αυτό που θα σου πρότεινα εγώ είναι να κάνεις ένα
> backup το fstab σου, να τρέξεις το k3bsetup και να κάνει ότι
> γουστάρει και στη συνέχεια να επαναφέρεις το /etc/fstab που αρχικά
> είχες.

Εχμ, μπορείς να δώσεις ένα παράδειγμα ?? Να μας δείξεις π.χ. πως είχες
τις γραμμές στο fstab για τα cdroms σου πρίν το πειράξει το k3bsetup
και πώς κατέληξε μετά.
Γιατί εγώ το βρίσκω και πάλι μια χαρά σε αυτό που κάνει ....
Και αν θυμάμαι καλά, αν του δώσεις τα ίδια mount points με αυτά που
έχεις ήδη στο /etc/fstab, δεν πειράζει τίποτα. Άσε που υπάρχει ένα
checkbox από κάτω που μπορείς να πείς στο k3bsetup να μην πειράξει το
/etc/fstab.

> Αυτό που κερδίζεις από αυτή τη διαδικασία είναι η σωστή
> ρύθμιση των permissions σε users, groups κλπ

Η οποία είναι εντελώς optional. Αν πριν βάλεις το k3b έχεις σετάρει
σωστά στο σύστημα τα permissions ώστε να μπορεί ένας user να γράφει
cds, δεν χρειάζεται καν να τρέξεις k3bsetup.

Και τέλος πάντων, αυτό που κάνει το k3bsetup δεν είναι κάτι το φοβερό.
Φτιάχνει ένα νέο group που λέγεται cdrecording, προσθέτει σε αυτό τους
users που του λές και μετά κάνει τα εξής perimissions:

djart at blackmajesty:~$ grep scd0 /etc/fstab
/dev/scd0       /Cdrw   auto    ro,noauto,user,exec     0 0
djart at blackmajesty:~$ ll /dev/scd0
brw-rw----    1 root     cdrecord  11,   0 Jul 18  1994 /dev/scd0
djart at blackmajesty:~$ ll `which cdrecord`
-rws--x---    1 root     cdrecord   276132 Feb 10 05:00
/usr/bin/cdrecord*

3 απλά πραγματάκια.

> Προσοχή στo
> scsi-emulation. Εγώ έχω καταφέρει να δουλεύουν σωστά τέτοια
> προγράμματα μόνο όταν έχω ΚΑΙ ΤΑ ΔΥΟ CD-DRIVES scsi - emulated!

Ναι, διότι το cdrdao που χρησιμοποιεί κατά 50% το k3b θέλει και ο reader
και ο burner να είναι scsi.

> Τέλος
> για να ενεργοποιηθούν οι ρυθμίσεις περί permissions κλπ κάνε και ένα
> restart...
> ή init 3 --> init 5

Αυτό το βήμα γίνεται απλώς για να ξανακάνει ο user login και να ανήκει
πλέον στο νέο group.

Το μειονέκτημα που έχει το k3b είναι ότι χρησιμοποιεί ακόμα cdrdao. Το
cdrdao είναι λίγο στρυφνό και δεν "κάθεται" καλά για frontend. Είναι
αρκετά advanced όμως όπως να το κάνουμε. Άσε που πρέπει να το έχουνε
παρατήσει οι developers του, δυστυχώς :( και έχει ακόμα bugs.
(όχι, μην παρεξηγήσεις, εγώ είμαι λάτρης του cdrdao, αλλά μόνο από
κονσόλα).

Στην επόμενη έκδοση του cdrecord θα υποστηρίζει cd-audio recording μέσω
pipe, οπότε πλέον δεν θα υπάρχει κανένας λόγος οι k3b developers να
συνεχίζουν να χρησιμοποιούν cdrdao. Και το on-the-fly data copy καλό
είναι κάποια στιγμή να το φτιάξουν να γίνεται με το readcd.

--
Kyritsis Athanasios <djart at hellug.gr>

- What's your ONE purpose in life ?
- To explode, of course! ;-)