Σχετικά με τα RPM-based distributions γενικότερα...

Alexandros Karypidis karypid at inf.uth.gr
Fri Mar 28 19:49:03 EET 2003

On Friday 28 March 2003 19:15, you wrote:

>    Αν το δεις με την ευρύτερη έννοια, για πολιτικούς λόγους θα έπρεπε να
> χρησιμοποιούμε μόνο Debian, άντε κι ένα Slackware...

Συμφωνώ για το Debian. Αλλά όπως επισήμανα, αναφέρομαι πάντα σε RPM-based
λύσεις. Το Debian είναι το καλύτερο όλων. Επίσης, μιλάμε ούτως ή άλλως για
την περίπτωση που θέλεις κάποια εταιρεία από πίσω σου για υποστήριξη
(φαντάζομαι η ForthNET θα το θέλει).

> [...]
>    Κι όπως όλα τα ευρωπαϊκά παιδιά έχει χάσει το δρόμο του και δεν ξέρει
> που πηγαίνει! ;-) Δεν ξέρω αν αυτή η λογική μπορεί να εφαρμοστεί στο

Δεν έχει νόημα να συζητάμε στη λίστα τα συν και τα πλην του καθενός. Θα είναι
η πλέον βαρετή συζήτηση που επαναλαμβάνεται για πολλοστή φορά. Συνεπώς θα
αρκεστώ να διαφωνήσω αόριστα.

> free software, όσο αμερικανοκεντρική κι αν είναι η παραγωγή του, αφού σε
> πολλά projects συμμετέχουν και developers από άλλες χώρες. Πάντως δεν
> είναι μόνο η RedHat πίσω από το GNOME, το οποίο ήταν πάντοτε GPLd, αλλά
> και η μαμά IBM, η Sun και δε συμμαζεύεται... Κι εσύ θα μου πεις πως κι
> αυτές είναι αμερικάνικες κι εγώ πάλι θα σου πω πως το κεφάλαιο δεν έχει
> πατρίδα.

Διαφωνώ. Το κεφάλαιο έχει πατρίδα και γι'αυτό γίνεται ότι γίνεται στο κόσμο. Η
πατρίδα του κεφαλαίου είναι η πατρίδα της εταιρείας που το διαχειρίζεται.
Όταν γίνεται αποκλεισμός κάποιας εταιρείας από μια αγορά ώστε να μην μπορεί
να αντλήσει κεφάλαιο για να το "μεταναστεύσει", γίνεται πόλεμος...

>    Από την άλλη, δεν ξέρω εσείς, αλλά εγώ που χρησιμοποιώ σταθερά RH από
> το 5.2 και μετά δεν έχω δώσει μία μέχρι τώρα στη RedHat...

Ναι, αλλά:
	1) εδώ μιλάμε για συμφωνία μεταξύ δύο εταιρειών.
	2) η "εγκατεστημένη βάση" ενός distribution προσελκύει άλλους να επενδύσουν
σε αυτό, με αποτέλεσμα να γίνεται πιο "θελκτικό" για τους υπόλοιπους (οι
οικονομολόγοι το λένε "network externalities"). Οπότε και εσύ, παρ'όλο που
δεν έχεις πληρώσει δραχμή, ενισχύεις τη θέση της RedHat.

>    Α, τώρα που θυμήθηκα... Το UnitedLinux, που είναι κάτι σαν να λέμε
> SuSE, το αγαπάει επίσης ιδιαίτερα η μαμά IBM...

Η καλύτερη πάσα! Επειδή λοιπόν το RedHat έχει μεγάλη εγκατεστημένη βάση Linux,
όταν μια εταιρεία θέση να βγάλει ένα προϊόν για Linux, τη συμφέρει να
αφιερώσει χρόνο και πόρους για να το κάνει για να βγάλει RPM για το Redhat,
το οποίο έχει ας πούμε το 90% της εγκατεστημένης βάσης Linux. Όπως ακριβώς τη
συμφέρει να το βγάλει πρώτα για Windows που έχουν το 90% της συνολικής πίτας.

Το UnitedLinux ήταν μια απάντηση των "μικρών" ώστε να "αξίζει" να βγάζεις ένα
RPM για SuSE / TruboLinux / Caldera / Connectiva /
όσοι_πιστοί_προσέλθετε_όμως_Redhat_που_εισαι;_μήπως_θέλεις_να_γίνεις_η_microsoft_του_linux?

Αν σου αρέσει η δυνατότητα επιλογής, καλό είναι να ενισχύσεις αυτή τη
προσπάθεια πριν ανακαλύψεις ότι όλα τα παιχνίδια για Linux δουλεύουν
"out-of-the-box" μόνο σε Redhat...

--
To err is human, but to forgive is beyond the scope of the Operating System...

Αλέξανδρος Καρυπίδης
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
Τμήμα Μηχ/κών Η/Υ, Τηλεπικοινωνιών & Δικτύων

Alexandros Karypidis
University of Thessaly
Computer & Communications Engineering dept.