Σχετικά με τα RPM-based distributions γενικότερα...

Christos Cheretakis xalkina at otenet.gr
Fri Mar 28 19:16:03 EET 2003

Alexandros Karypidis wrote:

> Μια γενικότερη παρατήρηση (αρπάζω την ευκαιρία από το σχόλιο για το SuSE χωρίς
> αυτό να σημαίνει τίποτα) είναι ότι ίσως δεν θα έπρεπε να αναφέρουμε το RedHat
> ως RPM-based distribution, για "πολιτικούς λόγους".

   Αν το δεις με την ευρύτερη έννοια, για πολιτικούς λόγους θα έπρεπε να
χρησιμοποιούμε μόνο Debian, άντε κι ένα Slackware...

> Θέλοντας και μη, θα πρέπει να συνειδητοποιήσουμε ότι τα συμφέροντά μας
> βρίσκονται με τις ευρωπαϊκές εταιρείες. Αυτό είναι ιδιαίτερα επίκαιρο τις
> μέρες μας, που κυκλοφορούν εκατοντάδες e-mail για εμπάργκο σε Αμερικάνικα
> (και λίγο στα Βρετανικά) προϊόντα. Για παράδειγμα, δείτε τι γίνεται στο
> κονγκρέσο:
>
> http://slashdot.org/article.pl?sid=03/03/28/0033236&mode=thread&tid=193

   Δεν ξέρω αν στις δουλειές μας, όταν επιλέγουμε προϊόντα, θα έχουμε
την ίδια ευχέρεια επιλογών που έχουμε στο σπίτι μας, όταν επιλέγουμε
φαγητό, όμως...

> Ακόμη δεν σταμάτησαν οι σκοτωμοί και κοιτάνε να μην ξεφύγει τίποτα από την
> πίτα! Οι Αμερικανοί είναι πολύ financial-driven. Δεν υπάρχει λόγος, από τη
> στιγμή που παρέχουμε εξίσου καλές λύσεις στην Ευρώπη, να αγοράσουμε από εκεί.
> Για τον ίδιο λόγο προτιμώ και το KDE έναντι του GNOME (αλήθεια, τι σύμπτωση
> το τελευταίο να υποστηρίζεται σθεναρά πλέον μόνο από την RedHat), από τη
> στιγμή που το πρώτο είναι κυρίως Ευρωπαϊκό "παιδί".

   Κι όπως όλα τα ευρωπαϊκά παιδιά έχει χάσει το δρόμο του και δεν ξέρει
που πηγαίνει! ;-) Δεν ξέρω αν αυτή η λογική μπορεί να εφαρμοστεί στο
free software, όσο αμερικανοκεντρική κι αν είναι η παραγωγή του, αφού σε
πολλά projects συμμετέχουν και developers από άλλες χώρες. Πάντως δεν
είναι μόνο η RedHat πίσω από το GNOME, το οποίο ήταν πάντοτε GPLd, αλλά
και η μαμά IBM, η Sun και δε συμμαζεύεται... Κι εσύ θα μου πεις πως κι
αυτές είναι αμερικάνικες κι εγώ πάλι θα σου πω πως το κεφάλαιο δεν έχει
πατρίδα.

   Από την άλλη, δεν ξέρω εσείς, αλλά εγώ που χρησιμοποιώ σταθερά RH από
το 5.2 και μετά δεν έχω δώσει μία μέχρι τώρα στη RedHat...

> Άλλωστε, η RedHat δίνει ούτως ή άλλως έμφαση στο server-side ενώ οι άλλοι
> πολεμάνε κυρίως για το desktop και το Forthnet θέλει τέτοιου είδους χρήση.
>
> Το Mandrake είναι οκ, το Redhat ίσως θα έπρεπε να βγάλουμε από τη λίστα...

   Α, τώρα που θυμήθηκα... Το UnitedLinux, που είναι κάτι σαν να λέμε
SuSE, το αγαπάει επίσης ιδιαίτερα η μαμά IBM...

> Θέλοντας και μη, επιλέξαμε στρατόπεδο... και αυτό είναι από αυτή τη πλευρά του
> Ατλαντικού!

   Ο εχθρός είναι παντού, δυστυχώς... Κι όταν το ανακαλύπτουμε είναι
πάντοτε αργά...

	Χ/

--
   Λες κι η στάθμη της αγάπης πάει να βρει                          /"\
   Πόσοι κρύβονται στη λάσπη θησαυροί         ASCII Ribbon Campaign \ /