mutt & ελληνικά χωρίς κωδικοποίηση

Γιώργος Κεραμίδας keramida at ceid.upatras.gr
Fri Mar 21 01:49:03 EET 2003

Στις 2003-03-20 15:40, ο Alexandros Droseltis έγραψε:
> Από τότε που χρησιμοποιώ το mutt μου έχει παρουσιαστεί ένα πολύ
> παράξενο πρόβλημα με ελληνικά e-mails που δεν έχουν κωδικοποίηση
> (δεν υπάρχει καμιά γραμμή που να ορίζει το charset στις επικεφαλίδες
> του e-mail). Το κείμενο στα e-mail αυτά είναι κάπως έτσι:
>
> 8ma e-mail wyq_r jali\ jydijopo_gsg.
>
> που σημαίνει «Ένα e-mail χωρίς καμιά κωδικοποίηση.». Με λίγο
> ψάξιμο βρήκα ότι με τις δυο εντολές:

Δεν είμαι τόσο σίγουρος ότι είναι πρόβλημα του mutt αυτό.  Είναι
μετατροπή που γίνεται συνήθως από mail server όπως Sendmail, όταν
το mail δεν έχει σωστό MIME encoding.

Η πιο σωστή λύση είναι να τα χώσεις στον αποστολέα που δεν ξέρει να
στέλνει mail με σωστή κωδικοποίηση :P

> tr A-QS-Ya-qrs-y Α-ΡΣ-Ωα-ρςσ-ω |
> sed 'y/8\]_^|~}{/Έάέίήόώύϋ/'
>
> μπορώ να μετατρέψω τα λατινικά στοιχεία σε ελληνικά, αλλά η
> μπάλα παίρνει και τους ξενόγλωσσους όρους:
>
> Ένα ε-ναιμ χωρίς καμιά κωδικοποίηση.
>
> Το kmail παρουσίαζε σωστά αυτά τα αλλόκοτα μηνύματα.

Ίσως γιατί το kmail τα έπαιρνε απευθείας από POP3 και δεν τα περνούσε
από το Sendmail σου πρώτα, ενώ τώρα με το mutt τα τραβάς με fetchmail
που τα στέλνει μέσω SMTP στο localhost.

Έχω πάρει κι εγώ τις τελευταίες μέρες κάμποσα τέτοια mail.  Συνήθως
από χρήστες του Hotmail.  Δεν έχω δοκιμάσει να βάλω στο Sendmail μου
το SMTP_MAILER_CHARSET σε κάτι που να έχει ελληνικά.  Ίσως αυτό να
διορθώσει το πρόβλημα με τέτοια mail.  Επειδή τα πιο πολλά mail από
Ηotmail που παίρνω είναι spam, βαρέθηκα να το ψάξω μέχρι να βρω ένα
τρόπο να φιλτράρω τα δεκάδες spam του Hotmail χωρίς να πετάξω όλα τα
Hotmail users στο /dev/null μου.

- Γιώργος