Periodika Linux (Re: Αφιέρωμα Linux!!!)

DJ Art djart at linux.gr
Sat Mar 8 13:09:01 EET 2003

On Saturday 08 March 2003 01:10, fateswarm wrote:

> Ti FUD einai pali auto; To 1984 pou oi asxoloumenoi me upologistes

Αυτό που λές εσύ είναι FUD. Δεν μπορείς να συγκρίνεις το 1984 με το
σήμερα.

Έχεις μείνει στο τότε μου φαίνεται.

Το 1984 ακόμα και ο πατέρας μου διάβαζε και αγόραζε βιβλία για να μπορεί
να κάνει μία δουλειά στον Η/Ύ, πρόσεχε, όχι γιατί καιγόταν να μάθει πώς
δουλεύουν οι υπολογιστές, αλλά γιατί δεν είχε και άλλη επιλογή ή άλλη
πηγή πληροφόρησης.
Σήμερα δεν τον ενοιάζει πια και αν θές την άποψή μου, καλά κάνει. Δεν
μπορείς να περιμένεις από όλους να θέλουν να είναι gurus και να ξέρουνε
τα πάντα. Όταν θέλουνε ο Η/Υ να είναι ένα εργαλείο, ταυτόχρονα το
εννοούνε ώς ένα "μαύρο κουτί" που το χειρίζονται για να κάνουνε τη
δουλειά που το χρειάζονται. ΜΟΝΟ λίγα παραπάνω πράγματα θα μάθουν ώστε
να μην παιδεύονται σε κάθε πρόβλημα. Κάτι σαν το αυτοκίνητο για
παράδειγμα. Ναι μεν το θές για να σε πηγαίνει κάπου, ναι μεν ξέρεις 5
παραπάνω πράγματα ρε παιδί μου, αν σου τελειώσει η βενζίνη να μην
τρέχεις στον μάστορα, αλλά από κει και πέρα, ότι κι αν συμβεί θα
αναλάβει ο τεχνικός.

Θα μάθεις: πώς να το "βάζεις μπρός", πώς να το σβήνεις, πώς να
χρησιμοποιείς μία από τις εφαρμογές του, πώς να ανοίγεις το καπώ να
δείς μήπως "κάηκε κάτι", άντε βαριά βαριά και το κουτάκι με τις
ασφάλειες. Για οτιδήποτε άλλο θα αναλάβει το συνεργείο.

Και ναι, για να βάλω Linux (στον πατέρα μου) έπρεπε να βγεί το Mandrake
στην έκδοση 9.0.

Γιατί θα του φαινόταν πάρα πολύ πισωγύρισμα να του έλεγα: "για να
διαλέξεις mousedriver, μπές σε Command Prompt, άνοιξε με έναν text
editor το XF86Config και στο section Mouse άλλαξε το protocol από ΤΑΔΕ
σε explorerPS/2". Δεν γίνονται αυτά τα πράγματα.

Πάντως το Linux (εννοώντας το ως μία από τις διανομές) οδεύει προς αυτόν
τον δρόμο. Κάποια στιγμή θα μπορεί κάποιος να αλλάξει το εσωτερικό
αυτού του μαύρου κουτιού από Windows σε Mandrake π.χ. και να συνεχίσει
να κάνει τη δουλειά του.

Πάντως σχετικά με τα περιοδικά, μην κολλάς. Ναι, το ξέρω, ωραίο θα ήτανε
να υπήρχε ένα full τεχνικό περιοδικό με ωραία σελιδοποίηση και χαρτί
και ποιότητα, αλλά πάρε πρέφα πως η αγορά στην Ελλάδα είναι μικρή.
Κανέναν μεγαλο-εκδότη δεν τον συμφέρει κάτι τέτοιο.

Και από τη στιγμή που στο Internet έχεις άπειρες πηγές πληροφόρησης και
πολλά τεχνικά άρθρα, χαλάρωσε, δεν μας λείπει και κάτι το φοβερό ;>

Μπορεί εν έτη 1984 το PIXEL να ήταν πώρωση, αλλά δεν είχαν όλοι πρόσβαση
στο Internet.

--
Kyritsis Athanasios <djart at hellug.gr>

- What's your ONE purpose in life ?