[RFC] fontconfig - greek orthography

Christos Cheretakis xalkina at otenet.gr
Wed Jan 29 01:02:01 EET 2003

Apollon Koutlides wrote:

> α) Πιθανότατα είναι πράγματι η καλύτερη θεωρητική (as opposed to
> "πρακτική" προσέγγιση, αν και δεν είμαι βέβαιος αν χρειάζονται πράγματι
> δύο διαφορετικές πολυτονικές προσεγγίσεις

   Η διαφοροποίηση έγγυται στο ότι για την αρχαία ελληνική είναι
απαραίτητα τα νεκρά γράμματα, ενώ για την πολυτονική νέα ελληνική αυτά
δε χρειάζονται. Ένα font βέβαια που δηλώνει πως υποστηρίζει Unicode
ελληνικά πρέπει ούτως ή άλλως να τα έχει όλα, οπότε...

> β) Καλό θα ήταν ωστόσο να έχει και τη "στάμπα" κάποιου με τα τυπικά (και
> ακόμα καλύτερα και με τα ουσιαστικά) προσόντα για να κάνει τέτοιες
> κρίσεις. Κάνας γλωσσολόγος around;

   Σ' αυτή τη λίστα; Ζόρικο το κόβω...

> γ) Τι μπορεί να γίνει άραγε για να προωθηθούν αυτές οι θέσεις; Κάποιο
> διάβημα προς τον ΕΛΟΤ; Και από ποιον; Ο HELLUG θα μπορούσε άραγε να
> επιτελέσει αυτή τη λειτουργία;

   Το σχήμα των locales, αν δεν κάνω λάθος, ορίζεται από το POSIX να
έχει τη γενική μορφή language-code_country-code.character-set, με το lc
να προέρχεται από το ISO-632, το cc από το ISO-3166, ενώ για το cs θα σε
γελάσω... To 632-1 σίγουρα δε δίνει τη δυνατότητα για υποστήριξη δύο
σχημάτων για την ελληνική, όμως κάποια στιγμή το 632-2 θα σταθεροποιηθεί
και φαντάζομαι θα υιοθετηθεί στην ονομασία των locales.

> Απόλλων Κουτλίδης

	Χ/

--
   Λες κι η στάθμη της αγάπης πάει να βρει                          /"\
   Πόσοι κρύβονται στη λάσπη θησαυροί         ASCII Ribbon Campaign \ /