[Off topic] [RFC] fontconfig - greek orthography

Panayiotis Christodoulou pchristo73 at yahoo.gr
Tue Jan 28 12:03:01 EET 2003

Στις Τρι 28 Ιαν 2003 06:47, ο/η fateswarm έγραψε:

> Έχω μια απορία. Γιατί από τη στιγμή που το κυριότερο επιχείρημα των
> υποστηρικτών της πολυτονικής είναι ότι με το πολυτονικό ορίζεται μία
> συγκεκριμένη ακουστική στις λέξεις η οποία είτε δεν χρησιμοποιείται
> πια είτε δεν έχει διασωθεί, συνεχίζετε να την υποστηρίζετε;
>
> Ρομαντισμός απλά(σεβαστό), ή κάτι μου διαφεύγει;

   Αν και δεν θέλω να αρχίσω κάποιον πόλεμο θα σου απαντήσω με δυο
λόγια.

1) Ο τονισμός τής ελληνικής ποικίλει και δεν εκφράζεται μόνο με έντασι
της φωνής (οξεία).
2) Οι περισσότερες μονοσύλλαβες λέξεις της ελληνικής τονίζονται έστω και
με βαρύ τονισμό (βαρεία) ή και με οξύ ή και με περισπώμενο.
3) Το πολυτονικό βοηθά καλλίτερα στην κατανόησι του γραπτού λόγου.
(π.χ. α) >όρος=βουνό αλλά <όρος=συμφωνία,κανόνας  β) μονοτονικά: Ο
Γιάννης χτύπησε τον αδελφό του Θανάση  - πολυτονικά: i) <Ο Γιάννης
χτύπησε τ`ον >αδελφό του Θανάση ii) <Ο Γιάννης χτύπησε τ`ον >αδελφ`ο
το~υ Θανάση κ.λπ.)
4) Η δασεία είναι απαραίτητη για την κατανόησι του φαινομένου τής
δασύνσεως (π.χ. λέμε >απέναντι= >από + >έναντι αλλά >αφαίμαξις= >από +
λέξι α<~ιμα είναι δασυνόμενη, ή >ανθυποπλοίαρχος= >αντί +
κ.λπ.)

κ.ά. πολλά...

   Τώρα το γιατί το κράτος κατήργησε το πολυτονικό έχει να κάνη λιγότερο
με την ίδια την ουσία της σύγχρονης ελληνικής και περισσότερο με άλλα
πράγματα...

   Επαναλαμβάνω ότι δεν έχω όρεξι να ανοίξω κανένα πόλεμο...

   Επιπλέον, δεν είμαι καθόλου ρομαντικός! :-)

--
Παναγιώτης Χριστοδούλου
pchristo73 at yahoo.gr

|   O Αλή Πασάς στα 1819:                                       |
|  «Εσείς οι Έλληνες, μπρε, κάτι μεγάλο έχετε στο κεφάλι σας.   |
|  Δεν βαφτίζετε πια τα παιδιά σας Γιάννη, Πέτρο, Κώστα, παρά   |
|  Λεωνίδα, Θεμιστοκλή, Αριστείδη. Σίγουρα κάτι μαγειρεύετε!»   |