[RFC] fontconfig - greek orthography

Panayiotis Christodoulou pchristo73 at yahoo.gr
Tue Jan 28 03:31:01 EET 2003

Στις Τρι 28 Ιαν 2003 02:17, γράψατε:

> Μήπως, πιο απλά, αυτά ΔΕΝ ανήκουν στην Νέα Ελληνική; αλλά σε κάποιο
> άλλο encoding όπως η πολυτονική ελληνική (της οποίας υποσύνολο είναι
> η Νέα Ελληνική) ή, ακόμα πιο contectually correct, σε κάποιο
> symbol/arithmetic encoding?
>
> Δεν έχω διαβάσει το Unicode Spec και μπορεί να λέω μαλ^H^H^Hαηδίες
> αλλά μου ακούγεται λογικότερο κάπως έτσι. Αν πάντως αυτά τα glyphs
> δεν εντάσσονται σε κάποιο άλλο encoding, τότε μάλλον θα πρέπει να τα
> υιοθετήσει το Ελληνικό encoding για να μη μείνουν ορφανά - ας μη
> βάλουμε την τωρινή μας ευκολία πάνω από τις αυριανές μας ανάγκες...

> [...]

   Φυσικά και ανήκουν στην Ελληνική (νέα και παλαιά, πολυτονική ή όχι)!
Το θέμα είναι αν το «fontconfig» χρειάζεται να κυττά αν υπάρχουν αυτά
τα σύμβολα (δεξιά και αριστερή κεραία, υπογεγραμμένη και ερωτηματικό)
για να αποφασίση αν μία γραμματοσειρά είναι αποδεκτή για την εμφάνισι
iso-8859-7 ελληνικών.

   Θυμίζω το γεγονός ότι πολλές ελληνικές γραμματοσειρές δεν περιέχουν
αυτά τα σύμβολα, ενώ περιέχουν τα υπόλοιπα (γράμματα άτονα και
τονισμένα κ.λπ.), και ως εκ τούτου το «fontconfig» δεν θεωρεί τις
γραμματοσειρές αυτές κατάλληλες για τα iso-8859-7 ελληνικά κι έτσι ο
«mozilla» δεν τις χρησιμοποιεί για τα iso-8859-7 ελληνικά.

   Δεν είπε κανείς, τουλάχιστον όχι εγώ, ότι πρέπει να αποβληθούν από
την ελληνική κωδικοποίησι. Αλλιώς πώς θα γράφω εγώ την υπογεγραμμένη
μου ή τους ελληνικούς αριθμούς μου! Δηλαδή το θέμα επικεντρώνεται μόνο
στο «fontconfig» κι όχι στο αν ανήκουν αυτά τα σύμβολα στην Ελληνική.
Φυσικά και ανήκουν! Στο μήνυμά μου απλώς ανέφερα το παράδοξο γεγονός
ότι το «fontconfig» θεωρεί απαραίτητες την δεξιά και αριστερή κεραία,
οι οποίες χρησιμοποιούνται στην ελληνική αρίθμησι, αλλά δεν θεωρεί
απαραίτητα τα σαμπί, κόππα και στίγμα τα οποία είναι κι αυτά απαραίτητα
για την ελληνική αρίθμησι!

   Α! Επίσης, η πολυτονική ελληνική είναι κι αυτή μέρος της νέας
ελληνικής γραφής. Κι εδώ μου δίνεται η ευκαιρία να αναφέρω το
τραγελαφικό γεγονός ότι στο πρότυπο «Unicode» η πολυτονική γραφή
αναφέρεται ως αρχαία και βυζαντινή μόνο. Αν ήταν έτσι τότε εγώ και
αρκετοί άλλοι Έλληνες που γράφουμε πολυτονικά θα πρέπη να είμαστε
τουλάχιστον 600 ετών! Να τα χιλιάσουμε! :-)

--
Παναγιώτης Χριστοδούλου
pchristo73 at yahoo.gr

|   O Αλή Πασάς στα 1819:                                       |
|  «Εσείς οι Έλληνες, μπρε, κάτι μεγάλο έχετε στο κεφάλι σας.   |
|  Δεν βαφτίζετε πια τα παιδιά σας Γιάννη, Πέτρο, Κώστα, παρά   |
|  Λεωνίδα, Θεμιστοκλή, Αριστείδη. Σίγουρα κάτι μαγειρεύετε!»   |