[RFC] fontconfig - greek orthography

Vasilis Vasaitis vvas at hal.csd.auth.gr
Sun Jan 26 03:42:01 EET 2003

On Sat, Jan 25, 2003 at 10:22:35PM +0200, Panayiotis Christodoulou wrote:
> Στις Σαβ 25 Ιαν 2003 20:32, ο Sarantis Paskalis έγραψε:

>    Φυσικά και τα χρειαζόμαστε για μια *πλήρη* κάλυψι της ελληνικής! Η

  Ερμ, σε τέτοιες περιπτώσεις, είναι σημαντικό να μην βλέπουμε το
δέντρο και χάνουμε το δάσος. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, το ζήτημα δεν
είναι κατά πόσον κάποιοι χαρακτήρες χρησιμοποιούνται καθόλου ή όχι για
την ελληνική γραφή· το θέμα είναι, ποιους χαρακτήρες πρέπει
*οπωσδήποτε* να έχει μια γραμματοσειρά, για να θεωρείται αποδεκτή για
την εμφάνιση των ελληνικών. Ε λοιπόν, όχι, εγώ τουλάχιστον δε νομίζω
ότι οι συγκεκριμένοι χαρακτήρες εμπίπτουν σε αυτήν την κατηγορία. Α,
για την ακρίβεια, οι χαρακτήρες που κάνουν τη ζημιά είναι τέσσερις, οι
εξής:

	0374	GREEK NUMERAL SIGN
	0375	GREEK LOWER NUMERAL SIGN
	037a	GREEK YPOGEGRAMMENI
	037e	GREEK QUESTION MARK

  Πήρα ήδη την πρωτοβουλία και έστειλα bug report (στο
fontconfig at fontconfig.org), για να αφαιρεθούν αυτοί οι χαρακτήρες από
τον ορισμό της ελληνικής ορθογραφίας. Επιφυλάσσομαι πάντως για το κατά
πόσον πρέπει να αφαιρεθούν κι άλλοι, ή να προστεθούν μερικοί ακόμα·
γι' αυτό θα πρέπει να κοιτάξω λίγο τα άλλα αρχεία με τις ορθογραφίες
για άλλες γλώσσες (τουλάχιστον αυτές που αναγνωρίζω), για να ξέρω π.χ.
αν περιλαμβάνουν σημεία στίξης ή όχι, κτλ. Πάντως όχι τώρα, είναι μια
ώρα δύσκολη. ;^)

--
Vasilis Vasaitis
vvas at hal.csd.auth.gr