dd if=/dev/zero vs. low level format [was: Re: Disk check tool]

Άγγελος Οικονομόπουλος aoiko at cc.ece.ntua.gr
Fri Jan 10 18:05:01 EET 2003

On Friday 10 January 2003 16:52, Christos Cheretakis wrote:
> ZORBADELOS KONSTANTINOS wrote:
>
>  > Giorgo tha strosei me low level format i apla h magnitiki epistrosi
>  > toy diskoy exei zimies opote i zimia sin to xrono tha epektathei kai
>  > o
 diskos tha einai axristos?

>    Αν το πρόβλημα το δημιουργεί η κεφαλή του δίσκου, απλά θα
> εξασφαλίσεις ότι ο δίσκος σου θα καταστραφεί πιο γρήγορα και θα πάρεις
> καινούριο για να λύσεις το πρόβλημα. (Αυτό το 'χω δει να συμβαίνει ;-)

εξαρτάται απόλυτα από το δίσκο.

>    Αν τα bad blocks εμφανίστηκαν λόγω απομαγνήτισης (λέω τώρα) της
> επιφάνειας, τότε το low level format διορθώνει το πρόβλημα.

Δεν είναι αυτονόητο ότι θα μπορείς να κάνεις low-level format, οι δίσκοι
έχουν προχωρήσει λίγο (γιά την ακρίβεια: πολύ λίγο) από την εποχή του dos.

> Αν πάλι
> είναι κάτι χειρότερο, πχ τα ...ακούμπησε η κεφαλή "κατά λάθος", μάλλον
> θα μαρκαριστούν ως bad blocks στο BIOS του ίδιου του δίσκου (αν είναι
> από κείνους τους έξυπνους) και μπορεί να κάνει ο ίδιος redirect σε spare

 blocks (δεν το 'χω δει, αλλά έχω ακούσει πως γίνεται).

Δηλαδή πώς θα μπορούσες να το έχεις δεί; (αυτό που περιγράφεις είναι σχετικά
std feature των δίσκων τα τελευταία χρόνια)

--
Write first in an easy-to-understand pseudo-language; then translate into
whatever language you have to use.