Αναζήτηση στα Ελληνικά: Google

evris evris at source.gr
Tue Dec 2 16:24:41 EET 2003

Aggelos Economopoulos wrote:

> On Tuesday 02 December 2003 02:22, Vasilis Vasaitis wrote:
> [snip]

> <insert google + paperclip comment>
>
> Λίγο πιό σοβαρά τώρα: οι λέξεις που διαφέρουν μόνο στον τόνο ή το
> πνεύμα _είναι_ διαφορετικές και είναι απολύτως λογικό το search να
> διακρίνει ανάμεσα τους.

_einai_ omos? to provlima ton ellinikon einai oti oute emeis oi idioi den
exoume ksekatharisei an oi lekseis me diaforetiko tono einai sta ellinika
diaforetikes. diladi einai kai den einai. analoga me ta kefia mas. borei
sta peza na sou fainetai periergo afto pou leo, alla sta kefalaia
(toylaxiston opos ta grafoun oi perissoteroi mas) einai profanes (afou den
vazoume tono - dialitika):

ΚΑΛΟΣ
ΠΑΙΔΑΚΙΑ
ΠΩΣ (to erwtimatiko pos/pou)

(oi morfes ΠΏΣ ΚΑΛΌΣ ΚΆΛΟΣ ΠΑΙΔΆΚΙΑ ΠΑΪΔΑΚΙΑ den sinithizontai distixos ston
grapto mas logo).

opote analoga pos ksipnises, an egrapses kefalaia i peza tote analoga i ta
ekanes isoma i ta diaforopoiises os lekseis.

eggenes poly kako design tis glossas mas, kathoti apo peza se kefalaia
(grapta, me stylo, by hand, oxi me tin upcase) xanetai pliroforia pou den
borei na anaktithei pali piso apo kefalaia se peza. ase pou den eimaste kan
sinepeis me ta lathi mas. px to i diazefktiko to grafoume stin upcase morfi
os:
anti gia

to idio provlima exoume kai sto openoffice kai sto ispell kai sto aspell me
ta kolokefalaia ellinika.

opote den boreis apo tin mia na apaiteis na einai case insensitive (gia
genikefsi) kai apo tin alli parallila accent-sensitive (gia apofygi
pathologion)

diladi an to case-insensitive kanei to ΚΑΛΟΣ -> καλος
kai to accent-sensitive den kanei match oute me to καλός oute me to κάλος
exei petyxei kaneis to apolyto sfalma. plireis apotyxia sta caps2peza
searches. ta mona pou tha ferei einai kati kefalaia ΚΑΛΟΣ (exact matches)
pou oute se afta eisai sigouros pos sou efere ton kAlo i ton kalO pou
zitages, afou ta epistrefei kai ta dio...

psifizo me ta bounia aplopoiisi vasaiti! os elaxisto metro (kathos kai na
katargithoun gia panta oi tonoi, oksies, dasies, varies, perispomenes, ei,
oi, yi, dipla l, m, w, to ena apo ta dio s, ki an einai dinaton na grafoume
mono greeklish kai afto aplopoiimeno kai iso standardized sa dialekto ;-)
episima apo tin 1 dimotikou)

simeiono episis pos para to parapano prob, i glossa mas exei ena kalo.
diepetai apo fonitikous kanones. ta grammata/difthogoi/fonienta klp panta
proferontai me ton idio tropo, vasi well defined kanonon. den einai san ta
agglika opou alla grafeis kai allios proferontai. einai xazomara na min to
ekmetalefteis, gia na kseperaseis orthografika lathi kai na pas stin ousia:
αφξομιωςι
αυκσωμμοίοσυ
ΑυΚΣΣωμϊωσοι
klp
oloi boroume na proferoume tin leksi sosta, akoma kai an tin skotosa
orthografika. giati na min tou epistrepsoume tou anorthografou tis selides
pou oloi katalavame pos tha ithele na vrei? giati den tou ta aplopoioume na
psaksoume ixitika (p.x. to aspell etsi proteinei pia tis ipopsifies lekseis
me vasi ena vocal ruleset pou eixa ftiaksei gia ta ellinika kai dinei
makran kalytera apotelesmata apo to ispell. kai ta dio patane pano sto idio
word set. xoris ton fonitiko kanona, ta apotelesmata tous einai
paraplisia...).

exo tin aisthisi pos mexri tora einai san na timoroumaste an den kseroume
kali orthografia, an to grapsame kefalaio i mikro i mikta, an den valame to
sosto sigma, an grafoume me polytoniko, an den enimerothikame oti to αυγο
grafetai pia (kai) me β, an den to petyxame stin idia ptosi kai genika an
den kseroume to URL apo prin to psaksoume. o skopos tis search engine einai
na voitha (panta xoris na thisiasei perissotera apo osa tha prosferei
vevaia, stin prospatheia tis afti) apalasontas ton xristi apo ta tetrimena
(na kserei to URL apo prin)

telos ampelosofias mou.