Linux και Ελληνικά

Alexandros Papadopoulos apapadop at cmu.edu
Tue Apr 8 04:48:01 EEST 2003

On Monday 07 April 2003 17:15, Vasilis Vasaitis wrote:
> On Mon, Apr 07, 2003 at 04:45:13PM -0400, Alexandros Papadopoulos:
>
>   Βασικό: πού ακριβώς πας να γράψεις ελληνικά; Στο prompt του bash;
> Αν π.χ. δώσεις ένα "cat", εκεί μέσα πάλι το ίδιο γίνεται;
>
>   Από την όλη υπόθεση, υποψιάζομαι ότι απλά ο bash σου δεν τρέχει
> κάτω από το κατάλληλο locale (το να αλλάξεις το LANG από μέσα από το
> shell δεν το επηρεάζει αυτό).

Αχα! Αυτό δεν το ήξερα.

Άλλαξα το /etc/sysconfig/i18n να έχει μέσα LANG="el_GR.ISO-8859-7"
και με τις εξής εντολές:
echo -ne "\033(K\033)K" >/dev/tty
setfont iso07u-16.psfu.gz -u /lib/kbd/consoletrans/8859-7_to_uni.trans
loadkeys gr

*σε αυτή* τη σειρά [0], βλέπω/γράφω Ελληνικά στην κονσόλα. Το πρόβλημα
τώρα είναι πώς να πείσουμε το Red Hat 8.0 να σταματήσει να μου βγάζει
Ελληνικά τα πάντα στο KDE. Δοκίμασα LC_CTYPE=en_US.UTF-8, τίποτα.
Επίσης δοκίμασα να βάλω μόνο το CTYPE ελληνικό και να αφήσω όλες τις
άλλες μεταβλητές στο default (en_US.UTF-8), εις μάτην. Χάνω τα Ελληνικά
της κονσόλας έτσι. Οπότε λύνουμε ένα πρόβλημα, και δημιουργείται ένα
άλλο (ελληνικό KDE, ό,τι και να του πω από τα menu και ό,τι LANG και να
βάλω πριν δώσω startx).

Για να περισώσω ό,τι απέμεινε από την αξιοπρέπειά μου, να ενημερώσω ότι
στο Debian τα πράγματα δουλεύουν όπως πρέπει. Το setfont είναι
deprecated και προτείνει τη χρήση του consolechars, οπότε με τις εξής
εντολές είναι όλα μια χαρά:

echo -ne "\033(K\033)K" >/dev/tty
consolechars -f /usr/share/consolefonts/iso07.f16.psf.gz
loadkeys gr

To /etc/environment λέει LANG=el_GR και έχω Ελληνικά στην κονσόλα και
στα X, αλλά Αγγλικά menu στο KDE. Τζιτζί δηλαδή! :-)

Ευχαριστώ όλους για τη βοήθεια τους, και αν έχει κανείς καλύτερη λύση
για το RH8.0, καλοδεχούμενη!

- -Α

[0] Συνωμοσία του Κεραμίδα για να μη παίζουν σωστά τα Ελληνικά στο Linux
και να κερδίζει περισσότερο κόσμο το FreeBSD. Είναι προφανές.
- --
http://andrew.cmu.edu/~apapadop/pub_key.asc
3DAD 8435 DB52 F17B 640F  D78C 8260 0CC1 0B75 8265