Open source in goverment

Dimitrios Kamenopoulos el97146 at mail.ntua.gr
Fri Sep 6 01:31:01 EEST 2002

On Thursday 05 September 2002 06:35, Sidirourgos Lefteris wrote:

> Symfwnw apolyta, to problhma den einai ti 3eroyn oi foithtes alla esy san
[snip]
> allakseis ekdosh den 8a 3erei kai 8a prepei na ta ma8ei ola apo thn arxh.

Συμφωνώ.

> Sto tmhma episthmhs ypologhstwn ths Krhths ta ergasthria einai MONO
> Solaris kai Linux (ektos apo 2 windows poy einai kai ektos dyktioy gia
> eynohtoys logoys). Edw o prwtoeths kai na h3ere win otan mphke 8a ma8ei
> unix 8elei den 8elei, 8a ma8ei latex, ps, ls, pine kai gcc. Einai dynaton
> na 8es toys ypologistes gia episthmonikoys kai ereynhtikoys logoys kai na
> mhn toys ma8aineis unix apo thn arxh?

Υπάρχουν πάμπολλα ερευνητικά/επιστημονικά προγράμματα που τρέχουν σε Windows.
Ένα από τα καλύτερα προγράμματα για επεξεργασία αριθμητικών δεδομένων (που
προκύπτουν πολύ συχνά σε επιστημονικές εφαρμογές) είναι το Excel, που τρέχει
μόνο σε Windows και Mac. Μην τα ισοπεδώνουμε όλα. Από την άλλη παραδέχομαι
ότι για την *Επιστήμη Υπολογιστών* το Unix είναι (σχεδόν) μονόδρομος. Πάντως
πολύ μεγάλη μαγκιά του του Πολυτεχνείου Κρήτης. Όχι σαν εμάς, που το
διατμηματικό εργαστήριο έχει Windows NT ή 2000 (50 εγκαταστάσεις, σκεφτείτε
σπατάλη) όπου το μόνο πράγμα που μπορείς να κάνεις είναι telnet στον server
(Solaris) όπου βέβαια γίνεται όλη η σοβαρή δουλειά...

> Symperasma, an ri3eis ton prwtoeth apo nwris sta skata(unix) 8a ma8ei kai
> 8a ginei kai poio kalos episthmonas.

Λάθος. Θα γίνει πιο καλός επιστήμονας άμα δεν του δίνεις μασημένη τροφή. Τα
Windows είναι πιο κοντά στη φιλοσοφία της «μασημένης τροφής» από το Unix,
αλλά τελικά είναι καθαρά θέμα του διδάσκοντα να κάνει θαύματα ακόμα και με
DOS 3.1. Τελικά μπορεί να κάνει θαύματα ακόμα και με έναν πίνακα. Η χρήση του
Unxi πάντως δε σε κάνει αυτομάτως πιο έξυπνο/μάγκα/καλό επιστήμονα, αν και
στην περίπτωση που *είσαι* έξυπνος/μάγκας/καλός επιστήμονας έχεις πολύ
μεγαλύτερες πιθανότητες να προτιμήσεις Unix.

> To ma8hma eisagwgh stoys ypologistes toy prwtoy etoys (poy logika to
> exoyn ola ta tmhmata) prepei na ma8ainei ston kosmo unix, meta 3erei kai
> windows apo monos toy.

Λάθος και λάθος.
1ο λάθος: Δεν ξέρω τι παίζει στο Μαθηματικό, αλλά στο ΗΜΜΥ η «Εισαγωγή στους
Υπολογιστές» (υποτίθεται ότι) σου μαθαίνει πώς δουλεύουν οι υπολογιστές στο
επίπεδο του hardware (από άλγεβρα Bool και πύλες μέχρι μικροεντολές, assembly
και buses). Καμία σχέση ούτε με Unix, ούτε με Windows (που και τα δύο είναι
λειτουργικά συστήματα και έχουν δουλειά να τα κρύβουν όλα αυτά από το
χρήστη).
2ο λάθος: Η φιλοσοφία των Windows (καλή ή κακή δε μας απασχολεί, πάντως
κάκιστη ΙΜΗΟ) είναι εντελώς διαφορετική από τη φιλοσοφία του Unix. Δε μπορείς
να χρησιμοποιήσεις αυτομάτως Windows αν το μόνο που ξέρεις είναι Unix. Και το
αντίστροφο βέβαια. Εγώ για παράδειγμα που ήμουν για 10 χρόνια αποκλειστικός
χρήστης M$, με 2,5 μόνο χρόνια που χρησιμοποιώ 90% linux έχω ήδη αρχίσει να
ξεσυνηθίζω τα Windows και να δυσκολεύομαι στη χρήση τους (μα που είναι το
grep; Γιατί μου κρύβει τις καταλήξεις των αρχείων; Γιατί δε μπορώ να κάνω
kill; Γιατί το command prompt είναι τόσο ηλίθιο; κλπ).