sendmail / queue

Christos Cheretakis xalkina at otenet.gr
Tue Dec 31 01:07:01 EET 2002

Alexandros Droseltis wrote:
> [...]
> αλλάξει κάποια δεδομένα, θα περιγράψω την αρχική κατάσταση, τι έκανα ακριβώς,
> και την τωρινή.
>
> Αρχικώς είχα ρυθμίσει το «sendmail» μέσω του YaST ώστε να η σύνδεση να γίνεται
> μέσω τηλεφώνου. Έτσι, όπως σημειώνει το YaST («αν η σύνδεση είναι μέσω
> τηλεφώνου, τα μηνύματα θα στέλνονται με την εντολή "sendmail -q"»), όταν
> έστελνα κάτι από το mutt πήγαινε στην ουρά, κάτι το οποίο το διαπίστωνα με
> την εντολή "mailq¨ ή την "sendmail -bp". Αυτή, όπως και η εντολή "sendmail
> -q" έτρεχαν (και τρέχουν) μόνο για τον root (η διανομή μου είναι SuSE 8.0

   Που θα πει πως η Suse το έχει πειράξει πιο χοντρά από τη RedHat. Κι
εγώ που νόμιζα...

> alex at linux:~> /usr/sbin/sendmail -bp
> can not chdir(/var/spool/mqueue/): Permission denied
> Program mode requires special privileges, e.g., root or TrustedUser.
> Warning: Cannot use HostStatusDirectory = .hoststat: No such file or directory
> alex at linux:~>

   Από τα μηνύματα που βλέπω, γι' αυτά τουλάχιστον τα προβλήματα πιθανές
λύσεις θα ήταν τα εξής:

* να προσθέσεις τον εαυτό σου στους trusted users, που γίνεται με έναν
από τους παρακάτω τρόπους:
  - γράφεις το username στο αρχείο /etc/mail/sendmail.ct, τουλάχιστον
εκεί βρίσκεται στο RedHat
  - το προσθέτεις στον ορισμό του macro T, σε μια γραμμή που ξεκινάει με
CT στο αρχείο sendmail.cf, που λογικά παντού θα πρέπει να βρίσκεται στο /etc

> [...]
> και πως χρειάζεται το πακέτο «sendmail-tls» σε συνδυασμό με ένα απλό
> χειρουργείο κάποιων αρχείων. Δυστυχώς δεν μπόρεσα να μεταγλωττίσω το
> κάνει authentication με λίγες αλλαγές σε κάτι αρχεία του ώστε να στείλει mails
> μέσω SMTP servers που θέλουν authentication ως «SMTP-after-POP».
> που λειτουργεί με "SMTP-after-POP". Δυστυχώς, ούτε κι εκεί δούλεψε.
> Περισσότερες λεπτομέρειες δεν μπορώ να δώσω για τα μηνύματα τού «postfix»,
> διότι το ξήλωσα κι έβαλα πάλι το "sendmail". Τώρα όμως, παρ' όλο που στο YaST
> στην ουρά. Στο .muttrc έχω βάλει τις σειρές

   Αν καταλαβαίνω, το sendmail σου έχει ήδη δηλωμένο κάποιο mail relay,
ένα server δηλαδή στον οποίο θα προωθεί όλα σου τα μηνύματα κι εκείνος
είναι που ζητάει authentication και όχι ο δικός σου, σωστά;;;

> και πάλι τα mails δεν πάνε στην ουρά. Τώρα, είτε «μόνιμη σύνδεση» είτε «μέσω
> τηλεφώνου» ορίσω στο YaST, κανένα mail δεν πάει στην ουρά. Προφανώς φταίει το
> ότι εγκατέστησα κι απεγκατέστησα το «postfix» (κάποια περίεργη αλλαγή θα
> έγινε).

   Από mutt δεν έχω ιδέα, αλλά μήπως μια πρόχειρη λύση για την ώρα θα
'ταν να μιλάει SMTP στο sendmail κι όχι να το ξεκινάει ως child-process?

> Με sendmail.mc δεν έχω ασχοληθεί καθόλου, αλλά αν χρειαστεί, θα προσπαθήσω να
> το κάνω.

   /usr/share/sendmail-cf/README είναι γύρω στις 60 σελίδες, οπότε θα
'χεις κάτι να περάσεις αυτές τις κρύες γερμανικές μέρες ;-) Για αρχή σου
στέλνω το δικό μου, που είναι σε παρεμφερές configuration. Έχω ένα
μόνιμο sendmail στο SMTP port, ο οποίος όμως ξεκινάει χωρίς -q. Όταν
ανεβαίνει η γραμμή, ξεκινάει ένας δεύτερος με -q2m και σκοτώνεται με το
ppp down. Φαντάζομαι πως και στη δική σου περίπτωση θες να γίνεται κάτι
αντίστοιχο.

> Ευχαριστώ και πάλι για όλες τις απαντήσεις.
>
> Αλέξανδρος

   Αυτά,

	Χ/

--
   Λες κι η στάθμη της αγάπης πάει να βρει                          /"\
   Πόσοι κρύβονται στη λάσπη θησαυροί         ASCII Ribbon Campaign \ /