sendmail / queue

Alexandros Droseltis alexandros.droseltis at berlin.de
Mon Dec 30 15:30:02 EET 2002

Καταρχήν ευχαριστώ όλους όσους ασχολήθηκαν με το πρόβλημά μου. Θα προσπαθήσω
εδώ να διευκρινίσω κάποιες πλευρές τού προβλήματος, απαντώντας μαζί και στα
τρία mail που στάλθηκαν. Επειδή από την αποστολή του αρχικού μηνύματος έχουν
αλλάξει κάποια δεδομένα, θα περιγράψω την αρχική κατάσταση, τι έκανα ακριβώς,
και την τωρινή.

Αρχικώς είχα ρυθμίσει το «sendmail» μέσω του YaST ώστε να η σύνδεση να γίνεται
μέσω τηλεφώνου. Έτσι, όπως σημειώνει το YaST («αν η σύνδεση είναι μέσω
τηλεφώνου, τα μηνύματα θα στέλνονται με την εντολή "sendmail -q"»), όταν
έστελνα κάτι από το mutt πήγαινε στην ουρά, κάτι το οποίο το διαπίστωνα με
την εντολή "mailq¨ ή την "sendmail -bp". Αυτή, όπως και η εντολή "sendmail
-q" έτρεχαν (και τρέχουν) μόνο για τον root (η διανομή μου είναι SuSE 8.0
PRO):

alex at linux:~> /usr/sbin/sendmail -bp
can not chdir(/var/spool/mqueue/): Permission denied
Program mode requires special privileges, e.g., root or TrustedUser.
Warning: Cannot use HostStatusDirectory = .hoststat: No such file or directory
alex at linux:~>

Έπειτα, έτρεχα ως root την «sendmail -q», αλλά έπαιρνα το μήνυμα ότι τα mails
δεν μπορούν να σταλούν διότι ο SMTP server χρειάζεται authentication. Στο
YaST δεν υπήρχε δυνατότητα για ρύθμιση της authentication, έτσι ---μετά από
πολλές προσπάθειες να το καταφέρω--- έστειλα το αρχικό e-mail στη λίστα.

Όταν είχα γράψει αρχικώς, αν υπάρχει τρόπος να ρυθμίσω το sendmail ώστε να
δέχεται ορίσματα για authenticatiion, εννοούσα να ορίσω κάπου (στη γραμμή
εντολής, ή σε κάποιο αρχείο) το USERNAME και το PASSWORD που χρειάζονται για
την authentication του SMTP server. Αργότερα έμαθα από το Databank Support
της SuSE ότι το «sendmail» δεν μπορεί να κάνει authentication σε SMTP server,
και πως χρειάζεται το πακέτο «sendmail-tls» σε συνδυασμό με ένα απλό
χειρουργείο κάποιων αρχείων. Δυστυχώς δεν μπόρεσα να μεταγλωττίσω το
κάνει authentication με λίγες αλλαγές σε κάτι αρχεία του ώστε να στείλει mails
μέσω SMTP servers που θέλουν authentication ως «SMTP-after-POP».
που λειτουργεί με "SMTP-after-POP". Δυστυχώς, ούτε κι εκεί δούλεψε.
Περισσότερες λεπτομέρειες δεν μπορώ να δώσω για τα μηνύματα τού «postfix»,
διότι το ξήλωσα κι έβαλα πάλι το "sendmail". Τώρα όμως, παρ' όλο που στο YaST
στην ουρά. Στο .muttrc έχω βάλει τις σειρές

set sendmail="/usr/sbin/sendmail -L mailq -oem -oi"
set sendmail_wait=5

και πάλι τα mails δεν πάνε στην ουρά. Τώρα, είτε «μόνιμη σύνδεση» είτε «μέσω
τηλεφώνου» ορίσω στο YaST, κανένα mail δεν πάει στην ουρά. Προφανώς φταίει το
ότι εγκατέστησα κι απεγκατέστησα το «postfix» (κάποια περίεργη αλλαγή θα
έγινε).

Με sendmail.mc δεν έχω ασχοληθεί καθόλου, αλλά αν χρειαστεί, θα προσπαθήσω να
το κάνω.

Ελπίζω να μην τα έχω μπερδέψει παραπέρα, προσπαθώντας να τα εξηγήσω καλύτερα
(σα μυθιστόρημα έγινε). Με δυο λόγια, ενώ αρχικώς τα mails πήγαιναν στην ουρά
αλλά δεν έφευγαν λόγω authentication, τώρα με τις αλλαγές
(sendmail->postfix->sendmail), δεν πάνε καν στην ουρά.

Ευχαριστώ και πάλι για όλες τις απαντήσεις.

Αλέξανδρος