Pou paei to OpenSource?

Tsagatakis Giannis hwlab at cs.teiher.gr
Mon Dec 10 16:11:27 EET 2001

John Salatas wrote:

> Kalimera se olous,
> den xerw an to paratirisate alla olo kai pio polles OpenSource efarmoges
> pernane se etairies. Blepe gia paradeigma:
> www.thekompany.com
> www.ximian.com
> www.openosx.com ("OpenSource" gia mac!)
> Oi parapanw etairies (pithanon kai alles) basizontai ston idi yparxon
> kodika ton opoio kai beltionoun kai to dinoun (profanos) os closed source.
> Isws kai na yperbalo alla prosopika den mou aresei katholou auti i istoria
> kai ean paroume gia paradeigma tin Apple poios mas leei oti tin idiafasi
> [...]

Apo tin stigmi pu tha ginei ena programma GNU den iparxei tropos ayto na
ginei mi GNU, akoma ke apo ton arxiko tu sigrafea. An thelei na alaksei to
status tu tha prepei prota na sinenoithei ke na simfonisei me ollous osus
sinetelasan sto na ftasei to programma ekei pu eine.

Tora polles etaireies fgazun lefta -- i prospathun na fgalun -- apo to Open
Source. Arxika tetoies etaireies itan oi etereies pu edinan dianomes tu
Linux. Ekane kako sto Linux h RedHat, h SuSe, h Infomagic ,h ...... OXI
Oi etaireies aytes antitheta voithisan stin diadosi tu Linux, ke
xrimatodotisan ke arketa projects.

Seira tora exun na prospathisun na vgalun lefta oi programmatistes.Kathe
omada tora xrisimopoiei diaforetiki proseggisi, ke i antimetopisi prepei na
einai diaforetiki. Exume ke leme (mono xaraktiristikes periptoseis)

GNU/OSF: Pulaei tainies(!!) me ta GNU programmata, ke manuals gia
gcc,emacs,... Dinei ta panta free ke arkei ena make dvi gia na pareis olla
ta manual.  Status: OK

ALLADIN:  Dinei GNU tin palia ekdosi tis ghostscript, ke commercial (me
downloads free) tis teleytaias. Status: OK

NETSCAPE: Pronopoiaki prosvasi ston kodika tu Mozzilla o opoios einei MPL.
Den pa na pulaei to Netscape i oxi, ego gustaro Mozilla ke mporo na to exo.
To Linux apokta ena simantiko compoment. Status: OK

ZEND: Entaksi i PHP eine tsampa (ke GNU) alla pulame ergaleia anaptiksis,
dinume free alla xoris kodika ton optimizers, ke me polla lefta to Zend
Cache.  Eise Web developer ke fgazeis lefta (polla gia na thes
cache/optimizer) plirone tus anthropous pou se kanane developer. Den thes
ok. exeis tzampa tin PHP (ke tha tin exeis ke sto mellon) ke katse na
anaptikseis to APC pu thelei duleia akoma. Status: OK.

XIMIAN: Exei arage agorasei kaneis to CD i kanun olloi ma olloi download?
Status OK.

TCX/MySQL:  GNU. An tora thes support eine logiko na to pliroseis. Tora an
fgazeis lefta apo ekei, to sosto eine na tus epivraveyseis, i na katseis
ESY na analaveis (tsampa) na sinexiseis to development. Ti tha kaneis an
fgazeis lefta apo tin MySQL ke aytoi kleisun? Status: OK

Arabia MySQL:  An theleis plironeis paketo me vivlia ke support. Status OK.

NuSphere MySQL: Exun to site www.mysql.org. Fgazun mia ekdosi tis MySQL
xoris na dosun ton kodika. Sta maxairia me tin episimi www.mysql.com.

THE KOMPANY:  Vgazun to quanta(3) ke den thimame pos to lene, to opoio eine
xeirotero apo to GNU, to kde studio gold to opoio eine xeirotero apo to
kdevelop. Entaksi kapoia stigmi tha ginun kalitera, oso emeis paratisame to
CVS tu quanta. Mallon prosellavan tus idius developers ke grafun ton kodika
apo tin arxi. An eine etsi Status OK. Ta arxika programmata pu ksekinisan
eine GNU. Ara mporei na sinexisei i anaptiksi tus. An tora exun kanei
copy/paste kodika, tote exume ta dikaiomata pu aporeoun apo tin adeia
xrisis tis GNU.

Exume ftasei sto simeio kampis gia tin agora tu Linux. Eite tha fgun
comercial programmata eite tha menei stasimo. Ena megalo programma tu Linux
eine i aprothimia pu noitho / noiotheis / noiothume na plirosume software.

Provlima exo otan mia etaireia pairnei GNU programma ke to kanei mi GNU. H
moni tetoia periptosi pu exo ipopsin mu eine h periptosi tin NuSphere, ke
me erotimatiko i periptosi thw THE KOMPANY.

H Apple epekse me tin adeia xrisis tu BSD pu tis dinei kathe dikaioma na
min dosei kodika (parolla ayta edose nomizo). To idio tha mporuse na kanei
gia na ftiaksei anthropino logismiko i microsoft. Me adeia BSD omos, oxi
GNU.

Eida posa egrapsa ke tromaksa. Signomi gia ton xoros sto mailbox sas, alla
nomizo oti to thema xrizei sizitisis. Mporei na anoiksei kapoios ena topic
sto baza? (Tora den exo ellinikos)

--
Tsagatakis Giannis