Pou paei to OpenSource?

NKanellopoulos nkan at profile.gr
Mon Dec 10 16:29:02 EET 2001

Νομίζω ότι η σωστή ερώτηση είναι
"πού πάει το ελεύθερο λογισμικό"  (free software),
όχι το Open Source.

Να προσθέσω στον κατάλογό σου
1. Tους πρώην προγραμματιστές του Quanta, το οποίο πλεόν υπάρχει
και ως εμπορικό προϊόν από τους αρχικούς συντελεστές και ως ελεύθερο
υπό νέους συντηρητές.
2. Mερικούς από τους ηγετικούς συντελεστές του KOffice, οι οποίοι
προσελήφθησαν από την Hancom Office, δηλώνοντας "let's be realistic".
Εγώ πάντως μέχρι που άκουσα την περίπτωσή τους ούτε που είχα
ακούσει ποτέ για το Hancom Office, το οποίο όπως δήλωσαν, "δεν
θα μπορούσε ποτέ να το φθάσει το KOffice"...

Δεν θα πρέπει πάντως να ξεχνάμε ότι οι προγραμματιστές
χρειάζονται και αυτοί χρήματα. Project σαν το KOffice και το
KDE θέλουν πολύ χρόνο και είναι  σχεδόν αδύνατον να προχωρούν
με τόσο γοργό ρυθμό όπως συνηθήσαμε τελευταία. Προσωπικά,
προτιμώ να ασχολούνται κάποιοι μόνο όταν έχουν ελεύθερο χρόνο
και να αναπτύσσονται πολύ πιο αργά, παρά να έχουν προγραμματιστές
που αφιερώνουν πάνω τους  8ωρα καθημερινά. Αυτοί είναι σχεδόν
σίγουρο ότι θα θελήσουν κάποια στιγμή να εξαργυρώσουν την
προσπάθειά τους. Εκτός αν έχουν λύσει το βιοποριστικό τους
πρόβλημα. Σε αυτή την περίπτωση όμως, δύσκολα θα υποστήριζαν
την ιδεολογία του ελεύθερου λογισμικού. Δεν έχουν όλοι την ηθική
του Richard Stallman (και ιδίως οι βολεμένοι του κοινωνικού μας συστήματος)

Νίκος Κανελλόπουλος.