Problhma me to Lilo

Giorgos Keramidas keramida at hades.hell.gr
Mon Sep 27 23:54:14 EEST 1999

On Mon, Sep 27, 1999 at 09:35:28AM +0300, Multimedia Papasotiriou wrote:

| Paidia gia sas ,
|
|  Eimai neos sto Linux kai exw ena problhmataki me to Lilo .

Oloi exoume ena problnmataki me to lilo, akoma ki oi palioi, mn masas.  Den
einai ki kaluteros boot loader pou mporei na uparksei.

| Den to exw kataferei na egkatasta8ei se kapoio disko me apotelesma
| na mpainw me disketa :(

Na bgaleis to floppy sou, ki afou to perixuseis me ladi, benzini, ki alles
diafores organikes ousies pou na einai euflektes, na tou xwseis ena spirto
na mathei to kakon0estato pou den afnvei to disko na bootarei prwtos.  Ta
maura keria guro apo to flame-fest einai teleios optional, opws kai i
kokkini pentalfa me to diabolaki tou BSD sto kentro.

Evallaktika, mporeis na akolou0nseis tis odngies parakato, kai na kratiseis
to floppy sou, apla apenergopoiontas to boot apo disketta meso tou BIOS.

| Etsi eftasa sthn eksis oraganwsh diskwn :
|	<!-- kamposa megaloutsika partitions -->

Oraios o neos.  Kala pame apo xoritikotites, gia na doume, gia na doume...

| To lilo omws arneite kai pali na treksei.

Eipame, kati tetoia ta kanei.  Eidika ama se psuliastei oti eisai kai
kainourios, asta... se pairnei teleios sto psilo.

| To ebala sto /dev/hdb1 (phra ena warning oti o sygkekrimenos diskos den
| einai o prwtos).

Nai, to BIOS exei ena kollima me to na bootarei apo ton prwto disko.
Prosfata mono diorthothike auto me ena xameno teleios tropo, pou kanei remap
to BIOS tous diskous esoterika kai C: -> D: ki anapoda, alla autos o tropos
de douleuei me ta linuxoeidn programmatakia, giati to linux ws gvwstov
apofeugei meta manias to BIOS.

| Kanw ena reboot allazw apo to bios ton disko ekinishs se D: alla pali
| tipota.

Auto ginetai giati to lilo paei na fortosei to linux me ton 'arithmo' tou
diskou se dekaeksadiko, p.x. 0x80 gia /dev/hda, 0x81 gia /dev/hdb, kai auto
de pernaei apo to remapping pou kanei to BIOS, giati os gnoston to
sugkekrimeno remapping einai apla mia mapa ama den einai DOS-derived
leitourgiko - wste na basizesai sto BIOS gia ta misa pragmata kai stous
third-party drivers gia ta alla misa.

Opote ksexna to remapping ton diskon apo BIOS kai kanto me ton Ena kai
Alithino Tropo(TM).  Des parakato pws...

| (Anagnwrizei oti yparxei boot partition kai manager me to pou paei na
| grapsei Lilo, grafei mono "Li" kai kolaei) Diabasa to doc gia to lilo kai
| leei oti den mporei na katsei se disko ektos an autos einai o prwtos.

Mporei, arkei na breis tropo o bootsector tou /dev/hda pou to BIOS tha
fortosei otan ksekinaei to sustnma na sou dinei dunatotita na bootareis ki
apo allo partition, bl. to /dev/hdb1 pou 0a exei to lilo.

| BTW to idio ginete kai se ena mhxanhma pou exw egkatasthsei
| linux sthn douleia :(

Na min po kakia tora... ante me prokaleis kai de thelo.

Kane loipon ta eksns:

Bale to LILO na stn0ei sto MBR tou /dev/hda.  Etsi tha mporeis apo to lilo
na ksekiniseis kai to linux (akoma ki apo to deutero disko, nai), alla kai
ekeino to 'allo' leitourgiko.  To /etc/lilo.conf sou 0a prepei na einai
kapos san:

    boot = /dev/hda		# pou na 'katsei' to lilo
    #compact
    delay = 50			# axm, ena mikro delay
    #vga = 7

    ## Linux boot entry.
    image = /boot/vmlinuz
	root = /dev/hdb2	# root-partition tou linux edo
	label = linux
	read-only

    ## That 'other' operating system.
    other = /dev/hda1		# boot apo auto to partition
	table = /dev/hda	# apo pou na diabasei partition table
	label = winloze

Meta trexeis apo superuser to /sbin/lilo, ama theleis baltou kai to -v na
blepeis pio kala ti kanei, kati san:

	# /sbin/lilo -v

Ki eisai mallon etoimos.  To mallon to exo afnsei edo na kremetai apo pano
sou san damokleia spa0n gia tin eksairetika atuxn periptosi pou ksexases na
agoraseis apopse keria kai komposkoinia, opote de tha exei atmosfaira ekei
pera otan stineis to lilo kai mporei na sou xathei kana MBR kai de mporeis
meta na bootareis me tipota.  Kalou kakou, afou keria de brikes, kane kamia
boot disk mpas kai glitoseis an (w mn genoito) tin patiseis...

-- tziouz
/keramida
Gia boithia (h na diagrafhte) e-mail sto majordomo at hellug.gr