Μιά πικρή αλήθεια...

Mavroyanopoulos Nikos nmav at hellug.gr
Sun Sep 12 12:38:40 EEST 1999

On Sat, Sep 11, 1999 at 07:56:40PM +0000, DJ Art wrote:
> Μετά από καιρό χρήσης του Linux, κατάλαβα ότι γενικά το compiling των
> sources των διάφορων προγραμμάτων θεωρείται πιο "καλό" από ότι η
> εγκατάσταση ενός .rpm.
Μετά απο καιρό χρήσης του Debian, κατάλαβα οτι γενικά το compiling
των sources ΔΕΝ είναι πιο καλό απο την εγκατάσταση ενος .deb αρχείου.
Ισως αλλαξα γνώμη γιατι το installation πρόγραμμα του debian μοιάζει
πολύ με τα installation makefiles του freebsd, τα οποία θεωρούσα κορύφη
στον τομέα τους, μέχρι φυσικά που είδα το apt. Τα sources σε ένα μικρό
υπολογιστή όπως ο δικός μου μπορεί να κάνουν και ώρες να γίνουν compile,
ένω άν πρόκειται για αναβάθμιση πχ libc, δεν ξέρεις ποτέ τί dependencys
υπάρχουν, με αποτέλεσμα, αργότερα να μην καταλαβαίνεις τί στο καλό συμβαίνει στο
συστημά σου, όταν βλέπεις στο utmp αλλα 20 άτομα μέσα.

> Με λίγα λόγια θέλω να πώ, ότι το άν θα ελέγξεις ένα πρόγραμμα σε
> ".tar.gz" source μορφή,  αν θα πάρεις χαμπάρι που θα εγκατασταθούν τα
> αρχεία του, εξαρτάται από τον προγραμματιστή. Έχω δεί πολλές περιπτώσεις
και από τον χρήστη. make -n install

> (κυρίως προγράμματα μερακλήδων -συνήθως από το freshmeat-) που όταν
> ήθελα να τα απεγκαταστήσω, δεν ήξερα αν έσβηνα όλα τα αρχεία. Βέβαια,
αν είναι προσεγμένο το πρόγραμμα πάντα θα υπάρχει ένα "make uninstall"

> αυτό δεν ισχύει για μεγάλα προγράμματα (π.χ. KDE), αλλά όταν βρίσκω την
> RPM έκδοση των μικρών προγραμμάτων ανακουφίζομαι κάπως.
> Μήπως κάνω κάπου λάθος ??
Στο τελευταίο κάνεις λάθος... Για μικρά πολύ μικρά προγράμματα που
δεν ξέρεις ποιος και γιατί έφτιαξε το rpm, προτίμα το source. Υπάρχουν
αρκετοί ιοί για linux, και αυτός φαινεται να είναι ο μόνος τρόπος για να μην
τους δοκιμάσεις. (όχι ότι ο κώδικας είναι ασφαλής, αλλα μετά μπορείς
να δεις τί έκανε και πως).

--
Nikos Mavroyanopoulos
mailto:nmav at hellug.gr
If money could talk, it would say goodbye.
Gia boithia (h na diagrafhte) e-mail sto majordomo at hellug.gr