(none)

Costas bcostas at hol.gr
Wed Sep 9 11:32:26 EEST 1998

THEMiS PAPASSiLEKAS wrote:

>     AAAAARGH! Filosofiko zhthma h ypova8mish ths glwssas? TI STO KALO EXEI NA KANEI TO OTI DIDASKETAI H
> ELLHNIKH STO EJWTERIKO??? H to oti Ellhnes exoun 8eseis se jena panepisthmia? "Ravdos en gwnia, ara
> vrexei', legan oi palaioteroi. H ellhnikh glwssa didasketai sto ejwteriko epeidh akrivws einai mia toso
> spoudaia glwssa, me tosa aristourghmata grammena se aythn. Ayto dhladh shmainei oti emeis prepei na thn
> ypova8misoume? Ela 8ee... kai ti sxesh exei pou didaskoun ellhnes??????!!

Prwton ofeileis na sygrateis ta nevra soy. Deyteron h syzhthsh exei
ksefygei apo to arxiko stadio (oxi den ftais esy). To thread afora ston
an prepei 'h oxi na metafrazontai texnikoi oroi poy aforoyn thn episthmh
ths plhroforikhs, den milame gia to synolo th Ellhnikhs edw. Oson afora
to epixeirhma poy den katalaves parapanw sto kseka6arise apla kai omorfa
o Ricudis. Oi ksenoi afomoiwnoyn sthn iatrikh ellhnikes lekseis xwris
komplex kai alla paromoia. Kai prokeitai peri komplex, kai nai to
erwthma einai filosofiko.

>     Den eipa gia to diko sou epipedo kai oute h8ela na prosvalw kanenan. Apla 8ewrw kai pistevw oti
> einai swsto oti to na xrhsimopoieis jenes lejeis anti gia elljhnikes, nai, einai xamhlotero epipedo.

H oysia omws einai oti kanw th zwh moy eykoloterh kai synenooymai kai
kalytera.

>     Ante pali... MA poios sou eipe oti malakies legontai mono se ayton ton tomea??? Den katalavaineis
> oti ayto den einai 8ema mono orologias ypologistwn. Myrioi osoi ka8hghtes panepisthmiou milane la8os
> ellhnika, ayto PES MOU TI SHMAINEI??? Oti prepei na arxisoume na milame agglika? Ma an einai dynaton...

Egw den eipa ayto, an ayto 6es na katalaveis tote prepei na
ksanadiavaseis to email. Den asxoloymai.

>     MA GIA ONOMA TOU 8EOU, EPITELOUS!!!! Pote eipa egw oti prepei na mhn diavazoume jenous titlous?? An
> EINIA DYNATON! Egw lew oti den prepei na milame agglika metajy mas! Ti sto diatano, arxisa na ma8ainw
> giapwnezika, 8a milaw gia ta manga me tous filous mou sta giapwnezika?

Opws eipa sthn arxh prepei na sygrateis ta nevra soy. Tespa, aneferes se
prohgoymeno email oti 2 paidia den proseggizoyn to Linux giati den
yparxoyn metafraseis. Prwton arketa how-to's einai metafrasmena.
Deyteron yparxei ayth edw h lista. Triton yparxei kai to magaz to opoio
einai olo sthmeno sta Ellhnika, kai den nomizw na exoyn provlhma na
apanthsoyn ta paidia ekei. Kai tetarton gia ayton akrivws to logo
ftiaxnoyme to Hellug, gia na yposthriksoyme to Linux sthn Ellada. Resume
prospa6eies ginontai alla mhn ta 6eloyme kai ola dika mas.

> [...]
> oikonomia. Mhpws milaw me agglikous orous me tous symfoithtes mou h stis dialejeis? Ki omws, mporw
> ANETA na parakolou8hsw synedrio sta agglika kais ta gallika. Ma ti einai ayta pou les? Den
> katalavaineis oti ALLO to na milas me enan jeno (gi AYTO, sou 8ymizw, ma8ainoume jenes glwsses...), kai
> ALLO to na milas me omoglwssous sou??! Ti shmainei 'se douleia na vriskomaste'? Dhladh, apla variesai
> na ma8aineis tous ellhnikous orous, etsi? E, ma syggnwmh, alla aytop, nai, einia xamhlo epipedo.

Ayth einai ampelofilosofia. To 6ema einai apla oti an o ka6enas petaei
ena "margaritari" poy metefrase 'h akoyse apo kapoion allo, emeis 6a
psaxnomaste na katalavoyme th leei. Oso gia ton klado soy, den nomizw
oti einai to idio. Eseis lete "budget" enw yparxei h leksh
proypologismos. Lete "account" enw yparxei h leksh logariasmos. Pisth
metafrash poy den xwra amfisvhthsh. Den isxyei omws to idio stoys
ypologistes. Polyari6moi oroi eite akoygontai gelioi eite den vgazoyn
nohma. Ayto lew apo thn arxh. Epeidh doylevw sto xwro toy marketing
akoyw ka6hmerina toys marketeers na milane misa Ellhnika kai misa
Agglika. Ayto nai einai komplex. Giati protima o allos na pei market
anti gia agora, toy akoygetai pio glamorous. Egw omws otan lew agglikoys
oroys den to kanw oyte apo variesthmara, oyte apo komplex. Kai se telikh
analysh egw sevomai perissotero th glwssa apo ayton poy metafrazei
akrita, kakopoiontas kyriolektika th glwssa.

>     Oh mon dieu. Giati an den to prosejes, h C h ena leitourgiko (pws kai den eipes OS? E? Eides pws
> synh8izei kaneis...) prokeitai gia kati to texnhto kai to texniko. Einai san na mou les oti prepei na
> vafoume tous diakoptes sto idio xrwma me tous agglous h opoiondhpote allon... Den katalavaineis oti me
> th C DEN synnenoeisai me kapoion omoglwsso sou alla me ton ypologisth sou... yparxei mia diafora,
> jereis.

Den yparxei kamia diafora, to provlhma einai oti soy ka6etai strava na
exeis na grafeis ola ta statements ths C sta Ellhnika. Monos soy eipes
oti einai 6ema synh6eias, prokatalhpshs. Kai epeidh milw ston ypologisth
enas logos parapanw. Bit katalavainei, giati na exw desmeysh na toy ta
grapsw sta agglika kai oxi sth glwssa moy? Giati poly apla prepei na
yparxei ena protypo, gia logoys eykoleias. Gia na mporoyn sto idio
programma na doylepsoyn taytoxrona diaforetikoi an6rwpoi.

Na soy pw kai kati allo? Ston enamisi xrono poy leitoyrgei ayth edw h
lista, synenooymaste mia xara edw mesa. Kai oyte kakopoihsh ths glwssas
yphrkse pote. Apla den mpainei kanenas ston kopo edw mesa na metafrasei
oroys, den nomizw oti einai 6ema tempeleias, einai 6ema synenohshs. An
esy twra ka6ara proswpika 6eleis na analaveis mia stavroforia gia th
diaswsh ths Ellhnikhs glwssas, proxwra. Egw pantws exontas diavasei
arketa kakometafrasmena vivlia, den agorazw pleon metafraseis. Einai
ka6ara proswpiko to 6ema.

Filika,

Costas Barakitis
Gia boithia (h na diagrafhte) e-mail sto majordomo at argos.hol.gr