(none)

THEMiS PAPASSiLEKAS pooke at compulink.gr
Tue Sep 8 17:49:32 EEST 1998

> Epishmh diplwmatikh glwssa einai ta Gallika. Par' ola ayta to sto
> Internet isxyei h Agglikh. Poy shmainei oti kallista 6a mporoysan na mas
> poyn oi Galloi poy einai kai oligon ti ratsistes oti kyrioi apo dw kai
> sto ekshs mono Gallika 6a yparxoyn sto Internet. Pes moy twra otan
> mpaineis se ena site kai exei sthn prwth selida Germanika feripein den
> tsantizesai?

    Κατ' αρχάς, και βέβαια δεν θα μπορούσαν να πουν κάτι τέτοιο οι Γάλλοι. Γιατί θα ήταν
******. Όπως θα ήταν οι ’γγλοι αν υποστήριζαν το αντίστοιχο εφόσον τα αγγλικά είναι η κυρίαρχη
γλώσσα. Όσο για τη σελίδα στα Γερμανικά.... Καλα βρε συ, σοβαρά το λες τώρα αυτό; Γιατί να
τσαντιστώ;;; Γερμανός την έγραψε, γούστο του καπέλο του! Δηλαδή να τσαντίζομαι και που το
Spiegel είναι στα γερμανικα;;;;; Αν είναι δυνατόν! Και για τον κάθε γερμανό συγγραφέα, δηλαδή,
τα ίδια ισχύουνε; Στο κάτω-κάτω, υπάρχει και η Altavista...

> Egw diafwnw sthn oysia kai oxi stoys typoys. Den nomizw oti kanoyme th
> glwssa ftwxoterh me to na io6etoyme ksenoglwssoys oroys. Den eipa oti
> les kati tetoio alla ayto einai to vasiko epixeirhma se tetoies
> topo6ethseis.

    Ποιος μίλησε για τύπους; Δεν νομίζω ότι χωράνε τύποι. Είναι εξ' ολοκλήρου θέμα ουσίας. Αλλα
-ΚΑΙ ΒΕΒΑΙΑ λέω ότι με το να υιοθετούμε ξένους όρους άκριτα χωρίς να προσπαθούμε να τους
μεταφράσουμε, καθιστούμε τη γλώσσα φτωχότερη. Μα βρε συ, μπορεί να είναι αλλιώς;! Αφού εδώ λέμε
ότι χρησιμοποιούμε ξένες λέξεις αντί για ελληνικές, ΔΕΝ υποβαθμίζουμε τη γλώσσα μας;;;;

> Gia emena to provlhma den afora toys oroys poy akoygontai geloioi alla
> aytoys poy den vgazoyn nohma. Pare gia paradeigma to RAM to opoio exei
> io6ethsei thn politikh ths mazikhs metafrashs. Egw me ta ar6ra toy wres
> wres gelaw, oxi gia to geloio toy oroy, alla giati den katalavainw ti
> leei. Kai ante na pw egw oti 6a fantastw meses, akres ti ennoei
> prospa6wntas na mantepsw ton Aggliko oro. Aytos omws poy 6a galoyxh6ei
> me ayth thn orologia egw den prokeitai na ton katalavw.

    Όπως ξαναείπα, το ότι εσύ που έχεις συνηθίσει στους ξένους όρους δεν καταλαβαίνεις τους
ελληνικούς, δεν σημαίνει ότι πρέπει και ο 'νέος' να γαλουχηθεί με τους αγγλικούς -αλλοιμονο!
ΕΜΕΙΣ πρέπει να μάθουμε ΚΑΙ τους ελληνικούς, αφού δεν είχαμε τη μαγκιά να τους φανταστούμε
μόνοι μας... Δηλαδή, "πονάει κεφάλι -κόψει κεφάλι"; Επειδή δεν καταλαβαίνουμε πρέπει να ρίξουμε
γενικά το επίπεδο;

> To infinite loop mia fora to akoysa ws "apeirh anakyklwsh", apo ka6hghth panepisthmioy.

    Ε, μα συγγνώμη, αλλά αν ο άλλος είναι μαλάκας και προσπαθεί να μεταφράσει χωρίς να έχει
ιδέα, δεν έχει καμμία σχέση. Εγώ καθηγητής πανεπιστημίου δεν είμαι, αλλά είμαι σίγουρος ότι θα
καταλάβαινες το 'ατέρμονος βρόγχος'. Και αν δεν το καταλάβαινες, ε, το πρόβλημα δεν θα ήταν της
ελληνικής γλώσσας ή κανενός άλλου, παρά μόνο δικό σου (no offense meant :) )

>  Metefrase esy oloys toys oroys poy aforoyn sth sxediash enos
> leitoyrgikoy (pare gia paradeigma to vivlio toy Bach "The Design of The
> Unix OS), to mono poy 6a katafeereis einai h apolyth sygxysh. Giati to
> miso vivlio einai texnikoi oroi kai to allo miso einai h filosofia toy
> leitoyrgikoy. Kai ante meta mila me enan Ollando o opoios kai aytos 6a
> exei metafrasei sth mitrikh toy ton oro, kai an synenoh6eite pote vrase
> ryzi.

 Κατ' αρχάς, το ξαναείπα, ΔΕΝ είναι εύκολο --αλλοίμονο! Αλλά τα καλύτερα πράγματα είναι
δύσκολα... ΑΛΛΑ αν επικρατήσει μια ελληνική ορολογία, και αυτό αλλά και κάθε άλλο βιβλίο θα
είναι κατανοητό από τους πάντες... Πάμε πάλι: είναι θέμα του να ξεκινήσει.
    Όσο για τον Ολλανδό.... δηλαδή συγγνώμη, αν εσυ βρεθείς με ένα Ολλανδό θα του μιλήσεις
ελληνικα;;;! Αγγλικά θα του μιλήσεις βέβαια! Αλλά τί σχέση έχει αυτό, γιατί ξεκόβεις την
ορολογία από την γενικότερη συνεννόηση;;

VALiS

Gia boithia (h na diagrafhte) e-mail sto majordomo at argos.hol.gr