[I18NGR] Προτάσεις για διόρθωση του «εκίνησε» στο KDE 4

Γιώργος Ε. Κυλάφας gekylafas at gmail.com
Mon Sep 29 02:46:14 EEST 2008

Ήταν Δευτέρα 29/09/2008, όταν Socrates P. VAVILIS έγραψε:

Καταρχάς, να επαναλάβω ότι δεν μιλάω επουδενί ως ειδικός, καθότι δεν είμαι
ούτε φιλόλογος ούτε γλωσσολόγος ούτε τίποτα τέτοιο.

Να ξεκαθαρίσω, λοιπόν, ότι όταν έγραφα «από όσο έψαξα στο Δίκτυο», εννοούσα
ότι κοίταξα στο www.greek-language.gr και έψαξα το «εκκινούμαι» στην
δεν υπάρχει ως ανεξάρτητο λήμμα, αλλά μόνο ως προέλευση του «ξεκινώ». Από την

Επίσης, το «εκκινούμαι» δεν το βρήκα ούτε στο λεξικό του in.gr ούτε στο
el.wiktionary.org.

> Το Διαδίκτυο και ο Γούγλης έχουν άπειρες πληροφορίες, χωρίς αυτό να
> σημαίνει ότι είναι όλες σωστές ούτε ότι αντικαθιστούν 100% ό,τι
> βρίσκουμε εκτός Διαδικτύου.

Το παραπάνω είναι σωστό, βέβαια, αλλά ισχύει και ανάποδα: το ότι βρίσκονται
στο Δίκτυο διάφοροι τύποι του «εκκινούμαι», δεν σημαίνει ότι είναι σωστοί ή
γενικά ότι το ρήμα υπάρχει.

> Η παθητική μορφή του εκ-κινώ (εκ-κινούμαι) υπάρχει, είναι δόκιμη

Μια παρατήρηση εδώ: το ότι υπάρχει το «κινούμαι» δεν σημαίνει αναγκαστικά ότι

> και χρησιμοποιείται ευρέως στο γ' πρόσωπο:
> 2000+ αποτελέσματα για τον ενεστώτα: http://tinyurl.com/3nwrf5
> 185 στον αόριστο: http://tinyurl.com/3pmtwq
> 400 αποτελέσματα γ' πληθ ενεστώτα: http://tinyurl.com/3nsoyq

Όσον αφορά τα αποτελέσματα αυτά καθεαυτά, παρατηρώ ότι η μεγάλη πλειονότητά
τους έχει σχέση με μεταφράσεις εφαρμογών, συμβουλές για υπολογιστές και γενικά
με την Πληροφορική. Αναρωτιέμαι, λοιπόν, μήπως στην ουσία πρόκειται για την
ευρεία αναπαραγωγή ενός λάθους.

> Δυστυχώς τα περισσότερα offline " εργαλεία"  μου είναι πακεταρισμένα
> αυτή τη στιγμή, οπότε δεν μπορώ να τα συμβουλευτώ. will doit ASAP!:)

Ένα λεξικό Δημοτικής -- έκδοσης του 1982 -- που έχω σπίτι, επίσης δεν περιέχει
το «εκκινούμαι».

--
Γιώργος
http://en.wikipedia.org/wiki/Posting_style#Inline_replying