[I18NGR] Προτάσεις για διόρθωση του «σαν» στο KDE4

Toussis Manolis koppermind at yahoo.com
Tue Sep 23 15:02:17 EEST 2008

On Tuesday 23 September 2008 01:01:55 Socrates P. VAVILIS wrote:
> Καλησπέρα στη λίστα,
>
> Μήπως δεν θα έπρεπε να κολλάμε τόσο στις λέξεις αλλά να κοιτάζουμε τα
> συμφραζόμενα και το νόημα; Αυτή η παρατήρηση μέχει ως αφρμή το like και
> το as. Προσωπικά, προτιμώ τη χρήση του "ως" (πιο high standard, όπως και
> να το κάνουμε:-]).
> Στο τέλος παραθέτω ορισμένα strings με σχόλια από το αρχείο που εστάλη,
> τα οποία ίσως χρειάζονται περαιτέρω επιμέλεια. Εντός παρενθέσεως,
> ορισμένες απορίες, μια και δεν χρησιμοποιώ KDE και δεν μπορώ να καταλάβω
> τα συμφραζόμενα:).

συμφωνώ απόλυτα στο ότι πρέπει να βγαίνει νόημα.
επίσης συμφωνώ για τη μερική χρήση του "ως" όπου ταιριάζει

> [...]
> +"Πρέπει να επιλέξετε έναν φάκελο που θα χρησιμοποιηθεί από το Digikam ως"
> "ριζική διαδρομή άλμπουμ."
> (το root μένει αμετάφραστο ή όχι;)
> 2. msgid "digiKam cannot use your home folder as root album path."
> msgstr ""
> -"Το Digikam δε μπορεί να χρησιμοποιήσει τον προσωπικό σας φάκελο σα
> ριζική "
> +"Το Digikam δε μπορεί να χρησιμοποιήσει τον προσωπικό σας φάκελο ως
> ριζική "
> "διαδρομή άλμπουμ."
>
> (Έχω την εντύπωση ότι ο φάκελος home είτε μένει αμετάφραστος είτε έχει
το root παραπάνω δεν έχει την ένοια του χρήστη root , αλλά του ανώτατου
φακέλου για τα άλμπουμ

> 3. msgid "digiKam cannot use your home folder as database file path."
> msgstr ""
> -"Το digiKam δε μπορεί να χρησιμοποιήσει τον προσωπικό σας φάκελο σα
> διαδρομή "
> +"Το digiKam δε μπορεί να χρησιμοποιήσει τον προσωπικό σας φάκελο ως
> διαδρομή "
> "για το αρχείο βάσης δεδομένων."
> (Το /home δεν εννοεί; αμετάφραστο δε μένει ή κάνω λάθος; Αν ναι, τότε:
> Το χχχ δε μπορεί να χρησιμοποιήσει τον φάκελο home ως...)

Πρόσφατα αποφασίσαμε να το κάνουμε "προσωπικός φάκελος" έτσι κι αλλιως το kde
4 δεν τρώει κόλλημα με αυτό γιατί όταν π.χ. κάνεις κλικ στο όνομα στον dolphin
, σου βγάζει την κανονική αγγλική διαδρομή του φακέλου.

> 4. #: antispamwizard.cpp:980
> msgid "Mark messages which have been classified as spam as read."
> +msgstr "Σημείωση μηνυμάτων που (εντάχθηκαν στα)ταξινομήθηκαν στην
> κατηγορία spam ως αναγνωσμένα."
>
> (Το spam δεν αποδίδεται ως ανεπιθύμητα στο ΚDE ; Αν ναι: Σημείωση
> μηνυμάτων που (εντάχθηκαν στα) ταξινομήθηκαν στα ανεπιθύμητα ως
> αναγνωσμένα ή σε πιο στρωτά ελληνικά΅: Σημείωση ανεπιθύμητων μηνυμάτων
> ως αναγνωσμένα)

το "ανεπιθύμητος" δεν είναι κακό, αλλά το spam όπως γνωρίζεις είναι universal
και monty-python-ικό. :-) Δεν είναι καν λέξη. :-)

> 6.
> "detaching or closing the dialog."
> msgstr ""
> "Σταμάτημα ανάγνωσης εξόδου της διεργασίας. Αυτό θα έχει σαν αποτέλεσμα
> το "
> -"μπλοκάρισμα της διεργασίας, σα να βρίσκεται σε παύση. Η διεργασία
> μπορεί να "
> +"μπλοκάρισμα της διεργασίας, σαν να βρίσκεται σε παύση. Η διεργασία
> μπορεί να "
> "συνεχιστεί με αποσύνδεση ή με κλείσιμο του διαλόγου."
> Ποιο είναι το αγγλικό μήνυμα; νομίζω ότι έχει περιθώρια βελτίωσης....
σίγουρα. πολλά μηνύματα έχουν περιθώρια βελτιώσης. :-) Man-power δεν
υπάρχει...

έχουν ξεφύγει αρκετά ορθογραφικά λάθη γενικά ;(

> 8. "If enabled <b>this-is-a-word</b> is treated like a word. Otherwise
> it is "
> "treated like 4 words."
> msgstr ""
> -"Αν ενεργοποιηθεί η <b>this-is-a-word</b> χειρίζεται σα μία λέξη. Σε
> άλλη "
> +"Αν ενεργοποιηθεί η <b>this-is-a-word</b> χειρίζεται σαν μία λέξη. Σε
> άλλη "
> "περίπτωση χειρίζεται ως 4 λέξεις."
>
> Κάτι δεν μου πάει καλά; το treat σημαίνει επεξεργάζομαι.....Context?

όχι το treat σημαίνει μεταχειρίζομαι ή απλά χειρίζομαι. Δεν είναι εύηχο στην
πτώση που χρησιμοποιείται (αν υπάρχει τέτοια πτώση στο ρήμα), το ξέρω.

> 9.
> -5288,7 +5288,7 @@
> "precaution Kommander will only run Kommander scripts with a clear
> identity.</"
> "qt>"
> msgstr ""
> ασφαλείας ο "
> ασφαλείας ο "
> "Kommander θα εκτελέσει μόνο σενάρια που έχουν καθαρή ταυτότητα.</qt>"
>
> Μήπως : Για λόγους ασφαλείας, "
> "θα εκτελεστούν μόνο σενάρια Kommander με σαφή ταυτότητα.</qt>"
> clear identity>σαφής ταυτότητα. Το γύρισα σε γ' πληθ. για να αποφύγω την
> [...]

το "σαφή" και το "λόγους ασφαλείας" είναι σίγουρα πιο καλά όπως λες. Απλά όπως
ήδη είπα υπάρχουν πολλά μηνύματα προς βελτίωση... και πάντα δυστυχώς παίρνουν
προτεραιότητα τα ασαφή. ;(

Φιλικά Μανώλης Τούσης