[I18NGR] hal

korgman korgie at gmail.com
Tue Dec 2 15:27:14 EET 2008

@tsiligkiris
Δεν είμαι καλώς με τα φιλολογικά, αλλά νομίζω πως οι φιλολόγοι προτιμούν - μεταξύ άλλων - αυτό το λεξικό:
http://www.greek-language.gr/greekLang/modern_greek/tools/lexica/triantafyllides/search.html?lq=%CE%91%CF%86%CE%B1%CE%AF%CF%81%CE%B5%CF%83%CE%B7&dq=

"I1. (φιλοσ.) η εκούσια ή ακούσια συγκέντρωση της προσοχής σε ορισμένα μόνο στοιχεία μιας παράστασης ή ιδέας (θετική αφαίρεση) και ο παραμερισμός των υπολοίπων (αρνητική αφαίρεση): H ~ διαφέρει από την ανάλυση κατά το ότι η τελευταία εξετάζει εξίσου όλα τα στοιχεία που αναλύει. H ~ απομονώνει με τη σκέψη αυτό που δεν μπορεί να αφομοιώσει."

Βέβαια ζορίζομαι να βάλω την λέξη αφαίρεση σε φιλοσοφική πρόταση με την έννοια του αφηρημένου. Απ' όσο βλέπω συνοδεύεται από πρόσθετα: (θετική / αρνητική αφαίρεση), στην περίπτωση του hal υποθέτω πως έχουμε ταυτόχρονα "θετική αφαίρεση" και "αρνητική αφαίρεση" :o

Πολύ φιλοσοφία για τεχνικό θέμα :)

(περαστικά με το χέρι)

Konstantinos Togias wrote:
> Δημιουργεί ένα επίπεδο (ή στρώμα) αφαίρεσης (των
> επιμέρους χαρακτηριστικών που τα διαφοροποιούν και τα
> συγκεκριμενοποιούν) και τα κατατάσσει σε αφηρημένες ομάδες ώστε
> οποιοδήποτε πρόγραμμα να μην απασχολείται με το πως θα μιλήσει με το Χ
> μοντέλο της Υ κάρτας ήχου του Ζ κατασκευαστή, αλλά να του είναι αρκετό
> να ξέρει πως να μιλήσει σε μια αφηρημένη "κάρτα ήχου"

Δηλαδή το hal (νομίζω συμφωνούμε σ' αυτό) δημιουργεί αφηρημένο υλικό από (φιλοσοφικά) αφαιρετική διαδικασία. Εξακολουθώ να μην καταλαβαίνω την προτίμηση στην ρίζα και όχι στο παράγωγο (αφηρημένο ή περιλήψη). Όπως και να 'χει, δεν έχω κάτι να προσθέσω και εκτιμώ την λεπτομερή προσπάθειά σας.

<fun>
Hal: Διαδικασία Θετικής / Αρνητικής Αφαίρεσης Υλικού.
</fun>