[I18NGR] metafrasi tou "deprecated"?

Nikos Platis nplatis at di.uoa.gr
Mon Jun 5 20:45:19 EEST 2006

Με το «ξεπερασμένος» (εκτός του ότι δεν μου ταιριάζει σαν έννοια, αν και
δεν μπορώ να το εκφράσω ακριβώς!) διαφωνώ και για λόγους αρχής: κατά τη
γνώμη μου είναι λέξη που ταιριάζει πιο πολύ σε προφορικό και όχι σε
γραπτό λόγο.

Το «παρωχημένος» εκφράζει ακριβώς αυτό που συνήθως εννοεί το
«deprecated», δηλαδή χαρακτηριστικά, επιλογές, κ.λπ. που υπήρχαν αλλά σε
λίγο θα σταματήσουν να υπάρχουν.

Το «απαρχαιωμένος» έχει εντελώς διαφορετική έννοια.

Τα παρακάτω είναι από το λεξικό Τριανταφυλλίδη (το «ξεπερασμένος» δεν
υπάρχει):

παρωχημένος -η -ο [paro<x>iménos] E3 : που ανήκει στο παρελθόν: O
ιστορικός μελετά παρωχημένες εποχές. || (γραμμ.) Παρωχημένη λέξη /
έκφραση. Παρωχημένη σημασία / χρήση μιας λέξης, που υπήρχε παλαιότερα.
ελνστ. σημ.)]

*απαρχαιωμένος -η -ο *[apar<x>eoménos] E3 *:* που έχει μείνει στο πνεύμα
και στις απαιτήσεις πολύ παλαιότερων εποχών, που δεν έχει καθόλου
εκσυγχρονιστεί, δεν έχει παρακολουθήσει τις νεότερες εξελίξεις και γι΄
αυτό θεωρείται ξεπερασμένος και κατά συνέπεια λανθασμένος: /Aπαρχαιωμένη
θεωρία / μέθοδος διδασκαλίας. Aπαρχαιωμένοι θεσμοί. Έχει απαρχαιωμένες
αντιλήψεις / ιδέες. /|| /Aπαρχαιωμένες φράσεις και εκφράσεις της
νεοελληνικής γλώσσας, /που προέρχονται από τα αρχαία ελληνικά. [λόγ. <
αρχ. /ἀπηρχαιωμένος /μππ. του /ἀπαρχαιοῦμαι /με προσαρμ. στη δημοτ. κατά
τον ενεστ. του ρ.]

O/H Dimitrios 'sehh' Michelinakis έγραψε:

Nikos Platis                                  e-mail: nplatis at di.uoa.gr
Department of Informatics                        tel: +30 210-727-5106
University of Athens                             fax: +30 210-727-5114

"The empires of the future are the empires of the mind." - W. Churchill