[I18NGR] Περί απρόσωπης ευγένειας

Nikos Platis nplatis at di.uoa.gr
Mon Jul 3 18:29:17 EEST 2006

Έχεις δίκιο στις παρατηρήσεις σου και συμφωνώ ως προς το ενδιάμεσο,
είναι πιο φιλικό. Ίσως η μοναδική περίπτωση που πρέπει να
χρησιμοποιείται αυστηρά τρίτο πρόσωπο είναι όταν υπάρχει θέμα στενότητας
χώρου, και κάποια από τα παραδείγματά σου το δείχνουν αυτό πολύ καλά.

Νομίζω ότι το τρίτο πρόσωπο και η χρήση ουσιαστικών μας έχει προκύψει σε
μια προσπάθεια να μεταφραστούν ενιαία καταρχάς τα μενού (File, Edit,
View, Window), τα οποία πράγματι δεν θα ήταν πολύ κομψό να μεταφραστούν
ως ρήματα: η χρήση πληθυντικού ("Επεξεργαστείτε", "Αποκόψτε",
"Αντιγράψτε") θα ήταν πολύ "επίσημη" ενώ η χρήση ενικού αφενός πολύ
"ανεπίσημη" και αφετέρου αφορμή για χιλιάδες γραμματικά λάθη
("Αντίγραψε" είναι το σωστό, αλλά πολλοί θα το έγραφαν "Αντέγραψε") --
από την άλλη ίσως θα ήταν μια αφορμή για να αφομοιώσουμε το σωστό! Εδώ
οι αγγλόφωνοι πλεονεκτούν, καθώς ενικός και πληθυντικός, και συχνά και
το ουσιαστικό, είναι ίδια, οπότε ο καθένας το παίρνει όπως θέλει!...

O/H Dimitris Glezos έγραψε:

Nikos Platis                                  e-mail: nplatis at di.uoa.gr
Department of Informatics                        tel: +30 210-727-5106
University of Athens                             fax: +30 210-727-5114

"The empires of the future are the empires of the mind." - W. Churchill