[I18NGR] Re: I18ngr Digest, Vol 28, Issue 24

Konstantinos Margaritis markos at debian.gr
Mon Oct 31 14:54:51 EET 2005

On Δευτέρα 31 Οκτώβριος 2005 13:54, Konstantinos Margaritis wrote:
> Σοβαρά πάντως, πιστεύω ότι αν κάποιος καταλαβαίνει τι σημαίνει ο
> όρος "ενδιάμεση μνήμη", θα καταλάβει και το "διαμνήμη".

Επειδή ήθελα να δώ και μόνος μου τελικά τι ισχύει, πλάκωσα μερικούς
φίλους μου σε IM (ειδικούς σε IT/προγραμματιστές/power users,
λιγότερο ειδικούς/γραφίστες, δυστυχώς δε βρήκα "απλούς" χρήστες),
σύνολο 5 άτομα, και τους έκανα τις εξής ερωτήσεις:

α) ο όρος 'ενδιάμεση μνήμη' τί νομίζεις ότι περιγραφει; ο όρος
'διαμνήμη' ;

β) αν σου έλεγα 2 φράσεις ως μετάφρασεις του 'buffer overflow':
"υπερχείλιση ενδιάμεσης μνήμης'
'υπερχείλιση διαμνήμης'
ποιο πιστεύεις ότι ακούγεται καλύτερο και πιο κατανοητό;
(σύγκριση μεταξύ των δύο όταν έχεις και τα δύο για να διαλέξεις)

γ) αν έβλεπες ένα τέτοιο μήνυμα στο πρόγραμμα 'υπερχείλιση διαμνήμης'
ή 'υπερχείλιση ενδιάμεσης μνήμης' ποιο θα σου φαίνοταν πιο κατανοητό;
(πιο συγκεκριμένη έκδοση της προηγούμενης ερώτησης, η απάντηση θα
δείξει πιο φαίνεται πιο κατανοητό όταν εμφανίζεται μόνο το ένα κάθε
φορά)

δ) συγκεκριμένα, αν έβλεπες "υπερχείλιση διαμνήμης" θα καταλάβαινες
ότι αυτό θα αντιστοιχούσε σε 'buffer overflow' ή θα σε μπέρδευε? αν
έβλεπες "υπερχείλιση διαμνήμης";
(η απάντηση θα δείξει αν το μήνυμα, πέρα από κατανοητό, παραπέμπει και
σοτ αντίστοιχο αρχικό μήνυμα)

Απαντήσεις  (οι "ψήφοι" στην παρένθεση):
α)
ενδιάμεση μνήμη:
	"cache" (2),
	"η μνήμη που λειτουργεί για τη διεκπεραίωση διαδικασιών με σκοπό την
υποβοήθηση της υπολογιστικής διαδικασίας μέσω της προσωρινής
αποθήκευσης στο στοιχείο της." (1)
	"δεν ξέρω" (2)

διαμνήμη:
	"cache" (1),
	"shared/distributed memory" (1),
	 "θα μπορούσε να είναι μια συνοπτική ορολογία για την "ενδιάμεση
μνήμη" ή η περιγραφή μνήμης με διττό σκοπό. Να ασκεί δηλαδή,
λειτουργίες ανάλογα με τις απαιτήσεις του υποοογιστή κάθε φορά."
	"δεν ξέρω" (2)

β)
"υπερχείλιση ενδιάμεσης μνήμης" (4)
"υπερχείλιση διαμνήμης" (1) (η ψήφος ήταν από ένα γραφίστα, μή ειδικό,
ίσως απλώς να το είπε για να σταματήσω να του τα πρήζω :-)

γ)
"υπερχείλιση ενδιάμεσης μνήμης" (4)
"υπερχείλιση διαμνήμης" (1)

δ)
"υπερχείλιση ενδιάμεσης μνήμης"
	ίσως να καταλάβαινα (3)
	θα με μπέρδευε (2)
"υπερχείλιση διαμνήμης"
	ίσως να καταλάβαινα (0)
	θα με μπέρδευε (5)

Συμπέρασμα, όσο και αν μου άρεσε προσωπικά ο όρος διαμνήμη, βρίσκω πως
δεν θα γινόταν και τόσο αποδεκτός από τους υπόλοιπους χρήστες,
_χωρίς_ όμως αυτό να σημαίνει ότι δε θα μπορούσε να εδραιωθεί στο
μέλλον...
Φυσικά με 5 άτομα δεν είναι σοβαρή στατιστική ανάλυση, αλλά πιστεύω
ότι είναι αντιπροσωπευτική των χρηστών που θα έβλεπαν ένα τέτοιο
μήνυμα.
Αυτά για τώρα, άντε να κάνω και λίγο δουλειά :-)

Κώστας