[I18NGR] Re: Problhmata pera apo thn anw teleia

Vasilis Vasaitis vvas at hal.csd.auth.gr
Wed Jun 29 15:13:22 EEST 2005

  (Δυστυχώς, με πετυχαίνετε σε περίοδο που ο χρόνος μου είναι
εξαιρετικά περιορισμένος.)

  Θα απαντήσω γενικά, για να είμαι συνοπτικός και γρήγορος:

  - Αναφέρεσαι σε πολλά νεκρά πλήκτρα του υπάρχοντος πληκτρολογίου ότι
είναι δύσχρηστα, αλλά αυτό σε μεγάλο βαθμό φαίνεται να συνδέεται με το
ότι είναι διαφορετικά από άλλα πληκτρολόγια. Χωρίς να το απορρίπτω
αυτό σαν επιχείρημα σε καμία περίπτωση, θα μπορούσες να κάνεις έναν
διαχωρισμό; Δηλαδή, ποια είναι αυτά που θεωρείς ότι είναι δύσχρηστα
επειδή είναι ασύμβατα με κάτι άλλο, και ποια για κάποιον άλλο λόγο;
Όπως ίσως θα υποψιάζεσαι, ενδιαφέρομαι κυρίως να ακούσω για τη δεύτερη
περίπτωση.

  - Αναφέρεσαι στα πληκτρολόγια των windows (και τις γραφομηχανές) που
παράγουν όλα τα σύμβολα με τη χρήση ενός νεκρού πλήκτρου μόνο. Ο λόγος
που γίνεται αυτό σε αυτές τις πλατφόρμες είναι απλός: τεχνολογικά, δεν
υπάρχει η δυνατότητα για τη χρήση παραπάνω από ενός πλήκτρου, οπότε
έπρεπε να βρεθεί μια λύση. Εμείς όμως έχουμε αυτή τη δυνατότητα, και
εξακολουθώ να θεωρώ ότι το να υπάρχει ένα νεκρό πλήκτρο ανά σύμβολο
είναι πολύ πιο φυσικό (όπως κι εσύ προτείνεις άλλωστε). Φαντάσου ότι,
ακόμα και στο μονοτονικό, για να έχεις μαζί διαλυτικά και τόνο στα
windows (π.χ. Βασαΐτης) αναγκάστηκαν να βάλουν τρίτο νεκρό πλήκτρο
(Shift-ς). Στα X, πατάς απλά και τα δύο νεκρά πλήκτρα (με οποιαδήποτε
σειρά) πριν το γράμμα -- τι πιο φυσικό.

  - Η διάταξη που προτείνεις δεν είναι κι άσχημη· έχω βέβαια τις
διαφωνίες μου, αλλά περιμένω πρώτα απάντηση περί ευχρηστίας. Να
αντικαταστήσει την υπάρχουσα δεν το θεωρώ εφικτό σε καμία περίπτωση,
καθώς υπάρχουν πολλοί χρήστες που τη χρησιμοποιούν χωρίς πρόβλημα
(ίσως επειδή δεν είχαν «εκτεθεί» σε άλλες πλατφόρμες πρώτα; ;-) ).
Αλλά βέβαια μπορεί να προστεθεί ως εναλλακτική.

  - Το να βγαίνει το αρχικό σύμβολο με τη διπλή χρήση του νεκρού
πλήκτρου δεν είναι άσχημη ιδέα, αλλά αντιτίθεται στην υπάρχουσα
σύμβαση του να βγαίνει το σύμβολο του νεκρού πλήκτρου σκέτο. Και το
πρόβλημα είναι ότι αυτό πρέπει να είναι καθολικό, δε μπορεί να είναι
διαφορετικό ανά διάταξη.

  Δυστυχώς, το βρίσκω πολύ δύσκολο να ασχοληθώ με το θέμα πριν να
περάσουν δύο εβδομάδες περίπου· αλλά στο μεταξύ μπορούμε να το
συζητήσουμε.

--
Vasilis Vasaitis
"A man is well or woe as he thinks himself so."