[I18NGR] Re: Problhmata pera apo thn anw teleia

Simos Xenitellis simos74 at gmx.net
Tue Jun 28 17:58:17 EEST 2005

Πιστιόλης Κωνσταντίνος wrote:

> [...]
> προσωπική μου άποψη δε βολεύει γενικά.
> Για την ιστορία.
> Υπάρχουν δυο τύποι πολυτονικών.
> 1. αυτοί που χρησιμοποιούν τα πλήκτρα < > ` ~ κλπ, που είναι τελείως
> δύσχρηστοι
> και χρησιμοποιούνται (ή χρησιμοποιούνταν) από ξένους κυρίως
> 2. αυτοί που ακολουθούν τα πρότυπα των γραφομηχανών με 1 νεκρό πλήκτρο
> ανά  συνδυασμό
> τόνου, πνεύματος (πχ δασεία-οξεία, ψιλή-οξεία) Έτσι γίνεται στα win
> και  στα περισσότερα
> πολυτονικά της magenta (η τελευταία είναι λίγο υβριδική κατάσταση).

Ναι, αυτό συμβαίνει διότι σε Windows δεν είναι δυνατόν να έχεις
συνδυασμό δύο ή περισσοτέρων
νεκρών πλήκτρων για το γράψιμο ενός χαρακτήρα.
Ειπώθηκε στις λίστες αυτές ότι σε Χ είναι δυνατόν να έχεις μέχρι και 6
νεκρά πλήκτρα και κάποιος
έλληνας ήταν αυτός που έβαλε την υποστήριξη (δεν έχω references :(). Στο
πολυτονικό νομίζω ότι
το μέγιστο είναι 3 τονικά σημάδια σε ένα φωνήεν.

> [...]
> -Δεν πρέπει να χρησιμοποιηθεί το πλήκτρο \| γιατί δεν έχει την ίδια
> θέση  σε όλα τα πληκτρολόγια
> -Το πληκτρολόγιο βγάζει και τα σύμβολα ('"/?[{]}) αν απλά τα πατήσουμε
> δυο
> φορές, οπότε μπορεί κάποιος να χρησιμοποιεί το el(polytonic) αντί του
> "el"
> χωρίς κανένα πρόβλημα.
>

> Τι λέτε για τη διάταξη;
> Να χρησιμοποιηθεί ώς άλλο variant ή συμφωνείτε να τροποποιήσουμε το
> polytonic;
> Δεν είναι έτοιμο ακόμα, ούτε έχω χρόνο γενικά, αλλά τώρα είναι η ώρα αφού

¶ψογο!
Προσωπικά είμαι υπέρ της τροποποίησης του υπάρχοντος variant "polytonic".
Δεν γνωρίζω να υπάρχουν χρήστες του πολυτονικού μέσω X.
Για την καλύτερη υλοποίηση των ρυθμίσεων, πιστεύω ότι πρέπει να
χρησιμοποιηθεί το
πρόγραμμα που έγραψε το Βασίλης Βασαΐτης,

http://hal.csd.auth.gr/~vvas/i18n/xkb/polytonic-compose.pl <http://hal.csd.auth.gr/%7Evvas/i18n/xkb/polytonic-compose.pl>

Οι συνδυασμοί χαρακτήρων είναι πάρα πολλοί και είναι πολύ πιθανό να
γίνουν λάθη αν
κάποιος κάνει τις ρυθμίσεις με χειρωνακτικό τρόπο.
Ακόμα, το ίδιο πρόγραμμα μπορεί να τροποποιηθεί για να παράγει τους
πίνακες που θέλει
και το GTK+.

Τι κάνουμε τώρα;
1. Αν αρκετά άτομα βάλουν το χέρι τους (δοκιμή, προτάσεις, κτλ), θα
γίνει η δουλειά σύντομα και με λίγο κόπο.
2. Αποστολή γράμματος στις συνήθεις λίστες όπως open-source για
σχολιασμό. Εδώ βασικά
είναι καλό να υπάρξουν σχόλια από τους
  α. Vasilis Vasaitis
  β. Alejandros Diamandidis
μιας και αυτοί έφτιαξαν το πιο πρόσφατο
http://cvs.freedesktop.org/xorg/xc/nls/Compose/el_GR.UTF-8?view=markup
Θα ήθελες να αναλάβεις την επικοινωνία αυτή;
2. Εγώ μπορώ να αναλάβω την μετατροπή του τελικού polytonic-compose.pl
<http://hal.csd.auth.gr/%7Evvas/i18n/xkb/polytonic-compose.pl>  για να
παράγει έξοδο
για το
http://cvs.gnome.org/viewcvs/gtk%2B/gtk/gtkimcontextsimple.c?view=markup
3. Χρήστες δοκιμάζουν το νέο Compose στο σύστημά τους σχολιασμό.

Σίμος