[I18NGR] Problhmata pera apo thn anw teleia

Vasilis Vasaitis vvas at hal.csd.auth.gr
Wed Jun 29 14:22:34 EEST 2005

On Sun, Jun 26, 2005 at 01:22:15AM +0300, Panayotis Katsaloulis wrote:
> Exw na parathrhsw mia epektash enos problhmatos, poy exei hdh
> katagrafei alla oxi sto synolo ths.
>
> Anaferomai pws h anw teleia sto GTK+ den grafetai. Ayto poy exw na
> parathrhsw einai pws to problhma den einai mono ekei (kai sta
> polytonika) alla kai sta eisagwgika. Isws opoios koita3ei thn anw
> teleia na dei kai ayto;
>
> Gia thn istoria:
> aristero eisagwgiko: [TONOS]+[<]
> de3io eisagwgiko: [TONOS]+[>]

  Το πρόβλημα είναι ότι η βασική μέθοδος εισαγωγής κειμένου στο GTK+
είναι λίγο-πολύ κοινή για όλες τις γλώσσες· οπότε δεν έχουμε την
πολυτέλεια να «αλωνίζουμε» όπως π.χ. με το XKB. Όταν είχα φτιάξει το
patch για υποστήριξη ελληνικών (αν θυμάστε, για μεγάλο διάστημα δεν
είχε καν τονούμενα ελληνικά στη GTK+), έβαλα μόνο συνδυασμούς που δε
θα ήταν «αμφιλεγόμενοι» για τις υπόλοιπες γλώσσες, οπότε οι συνδυασμοί
με τον τόνο έμειναν απ' έξω, καλώς ή κακώς.

  Πάντως, αυτά τα σύμβολα μπορούν ακόμα να εισαχθούν και με τη GTK+,
χρησιμοποιώντας το Compose / Multi_key ως εξής:

	Multi_key . ^		·
	Multi_key ^ .		·
	Multi_key < <		«
	Multi_key > >		»

  Η άλλη λύση βέβαια είναι το el(extended), όπου δουλεύουν τα:

	RAlt-q			·
	RAlt-<			«
	RAlt->			»

  Και φυσικά, τα εισαγωγικά είναι διαθέσιμα και στο έξτρα πλήκτρο, στα
πληκτρολόγια που έχουν 102/105 πλήκτρα.

> (bebaia giati ta'xoyn kanei mantara sto GTK+ - ayto einai agnwsto)

  Επειδή το GTK+ μπορεί να δουλέψει σε πολλές πλατφόρμες, ήθελαν να
έχουν μια μέθοδο εισαγωγής κειμένου που να είναι ανεξάρτητη από την
από κάτω πλατφόρμα. Αν δε μας αρέσει αυτό, υπενθυμίζω ότι υπάρχει και
το GTK_IM_MODULE=xim.

  Πάντως, δε θέλω να πάρω θέση επί του θέματος· απλά καταγράφω την
τρέχουσα κατάσταση. Περιμένω τα σχόλιά σας.

--
Vasilis Vasaitis
"A man is well or woe as he thinks himself so."