Μονοτονικό σε GTK+ εφαρμογές, αναθεώρηση πολυτονικού (Ήταν: Re: [I18NGR] Re: Problhmata pera apo thn anw teleia)

Πιστιόλης Κωνσταντίνος pistiolis at ts.sch.gr
Thu Jul 7 02:31:56 EEST 2005

> Τα διάφορα U03xx είναι σύμβολα combining (αυτό αλήθεια πώς το λέμε στα
> Ελληνικά; το είχαμε ξανασυζητήσει και στο παρελθόν αλλά δε θυμάμαι τι
> συμπέρασμα είχε βγει...). Είναι χρήσιμα αν ενδιαφέρεται κανείς να γράφει
> γράμματα που δεν υπάρχουν precomposed στο Unicode (ζ̌σ̌σ̇α̃) αλλά δεν
> ξέρω
> κατά πόσον είναι χρήσιμο να υπάρχει σε κάτι που διανέμεται ευρέως. Ίσως
> το πιο χρήσιμο θα ήταν κάποιο κείμενο για το πώς μπορεί να κανείς να
> προσθέσει και τα δικά του σύμβολα αν χρειάζεται, είναι σχετικά απλό.

Αυτά που μπορώ να σκεφτώ είναι το υφέν (που μπαίνει κάτω ή πάνω από δυο
συλλαβές για να δείξει ότι ακούγονται σε ένα χρόνο. πχ χωριό) που
χρησιμεύει
για να δείξει δημώδη κείμενα και ποιητικά ή τραγούδια.
Επίσης δασείες (ή ανάποδο ^) στα χ, σ, κ και διαλυτικά κάτω από τα α και ο
που χρειάζονται για διαλέκτους (πχ. ποντιακά) όταν θέλουμε να σημειώσουμε
σχετικά.

Από τη μία βέβαια θα ήταν καλό να μπορούσαμε να φτιάξουμε κάποια ειδική
τέτοια διάταξη με τα πλήκτρα σε βολικές θέσεις (χωρίς multi-key ή altgr),
από την άλλη όμως δεν το υποστηρίζει το gtk+.
Είδα (στο xkb.encancement μάλλον) ότι το gtk+ που έχει δικό του σύστημα
πληκτρολογίου δεν υποστηρίζει σύνθεση πολλών σε πολλά, που σημαίνει ότι
δεν μπορούμε να βάλουμε στο gtk+ διάταξη του τύπου:
<δασεία> <σίγμα> : <σίγμα> <συνθετική δασεία>
ώστε να βγει το μη προσυντεθημένο σίγμα με δασεία.

Θέλω να ψάξω και στην τεκμηρίωση του ίδιου του gtk+ μήπως λέει τίποτε
παραπάνω

Κώστας