Μονοτονικό σε GTK+ εφαρμογές, αναθεώρηση πολυτονικού (Ήταν: Re: [I18NGR] Re: Problhmata pera apo thn anw teleia)

Αλέξανδρος Διαμαντίδης adia at hellug.gr
Wed Jul 6 16:52:37 EEST 2005

* Πιστιόλης Κωνσταντίνος [2005-07-05 20:42]:
> Επισυνάπτω τα αρχεία /usr/X11R6/lib/X11/locale/el_GR.UTF-8/Compose
> /etc/X11/xkb/symbols/pc/el που περιέχουν την προτεινόμενη διάταξη
> πολυτονικών υπο το όνομα el(monopolytonic) ταυτόχρονα με την υπάρχουσα
> el(polytonic).

Γεια σου Κώστα,

Συγχαρητήρια για τη δουλειά σου - δεν το έχω δοκιμάσει στην πράξη, αλλά
αυτά που αναφέρονται στο μήνυμα ακούγονται λογικά και πρακτικά. Θα το
δοκιμάσω σύντομα.

> (This is a bug, not a feature). Δυστυχώς το Compose αρχείο είναι κοινό
> για όλες τις μορφές της διάταξης και δεν ξέρω κανένα τρόπο να
> περιορίσω κάποιους συνδυασμούς σε ένα μόνο variant.  Μήπως ξέρει
> κανείς πως γίνεται;

To αρχείο Compose προκαθορίζεται ανάλογα με το locale, αλλά μπορεί ο
κάθε χρήστης να έχει ένα προσωπικό ~/.XCompose - για περισσότερες
λεπτομέρειες δες στο αρχείο RELNOTES στον υποκατάλογο docs του xorg (στο
Gentoo βρίσκεται στο /usr/share/doc/xorg-x11-.../RELNOTES) και
συγκεκριμένα στην παράγραφο «4.20  Xlib Compose file support and
extensions». Αυτό νομίζω υπήρχε από παλιότερα και στο XFree86 - δε
θυμάμαι σε ποια έκδοση πρωτοεμφανίστηκε.

Να το δικό μου .XCompose:

include "%L"

<dead_grave> <dead_grave> : apostrophe
<dead_ogonek> <dead_ogonek> : quotedbl
<dead_grave> <BackSpace> : U0300
<dead_acute> <BackSpace> : U0301
<Multi_key> <apostrophe> <BackSpace> : U0300
<Multi_key> <grave> <BackSpace> : U0301
<Multi_key> <asciicircum> <BackSpace> : U030C
<Multi_key> <asciicircum> <asciicircum> <BackSpace> : U0302
<Multi_key> <asciitilde> <BackSpace> : U0303
<Multi_key> <period> <BackSpace> : U0307
<Multi_key> <period> <period> <BackSpace> : U0323
<Multi_key> <quotedbl> <BackSpace> : U0308
<Multi_key> <o> <BackSpace> : U030A
<Multi_key> <o> <o> : degree
<Multi_key> <Greek_omicron> <Greek_omicron> : degree
<Multi_key> <Greek_sigma> <Greek_tau> : U03DB
<Multi_key> <Greek_SIGMA> <Greek_TAU> : U03DA
<Multi_key> <equal> <slash> : notequal
<Multi_key> <slash> <equal> : notequal
<Multi_key> <slash> <backslash> : U2573

Τα διάφορα U03xx είναι σύμβολα combining (αυτό αλήθεια πώς το λέμε στα
Ελληνικά; το είχαμε ξανασυζητήσει και στο παρελθόν αλλά δε θυμάμαι τι
συμπέρασμα είχε βγει...). Είναι χρήσιμα αν ενδιαφέρεται κανείς να γράφει
γράμματα που δεν υπάρχουν precomposed στο Unicode (ζ̌σ̌σ̇α̃) αλλά δεν ξέρω
κατά πόσον είναι χρήσιμο να υπάρχει σε κάτι που διανέμεται ευρέως. Ίσως
το πιο χρήσιμο θα ήταν κάποιο κείμενο για το πώς μπορεί να κανείς να
προσθέσει και τα δικά του σύμβολα αν χρειάζεται, είναι σχετικά απλό.

Αλέξανδρος Διαμαντίδης * adia at hellug.gr