system-wide

Panayotis Katsaloulis terataki at gmail.com
Thu Jan 6 11:50:06 EET 2005

Παρακολουθώ το thread (το νήμα; χεχε) και θέλω να εκφράσω την ταπεινή
μου γνώμη αν και από φιλολογικά δεν ξέρω και πολλά.

Μερικές φορές η κατασκευή μιας λέξης δεν είναι απαραίτητο να είναι
100% σωστή και αναφέρομαι σε αυτήν την έννοια

> system-wide: πανσυστημικός

Ναι μεν μπορεί να είναι σωστή αλλά είναι εντελώς κακόηχη. Τι θα ψήφιζα; τη λέξη

πανσυστΕμικός

όπως πρότεινε ένας άλλος φίλος.
Αν βάλουμε κάτω τα χαρτιά μας μάλιστα και τις διάφορες μεταπτώσεις που
μπορούν να πάθουν οι λέξεις είμαι σίγουρος πως με μια τέτοια αλλαγή δε
θα φάμε ξύλο.

Σκευτείτε π.χ. πως την σειριακή θύρα δεν την λέμε σειραϊκή, όπως είναι
και το σωστότερο για χάρη ευφωνίας.

ΥΓ: φυσικά και κατασκευάζουμε λέξεις. Αυτό απαιτεί η εποχή μας

panayotis at panayotis.com