proprietary

Dimitris Glezos dimitris at glezos.com
Fri Feb 4 20:54:07 EET 2005

Τα πάντα ρει wrote:
> - ιδιωτικό (πχ. πρωτόκολλο, σε αντιδιαστολή με τα δημόσια πρωτόκολλα)
>
> - αποκλειστικής/ελεγχόμενης χρήσης/διανομής (πχ. για προϊόντα λογισμικού)

Η δεύτερη απόδοση για το λογισμικό είναι πολύ καλή, ευχαριστώ!

> Το copyright είναι το δικαίωμα αναπαραγωγής και όχι τα πνευματικά
> δικαιώματα (intellectual property).

Εξ' όσων ξέρω, το copyright=πνευματικά δικαιώματα, ενώ intellectual
property=πνευματική ιδιοκτησία.

Επίσης, το copyright περιλαμβάνει νομίζω αρκετά περισσότερα πράγματα
εκτός από την απλή αναπαραγωγή.

> Το δικαίωμα αναπαραγωγής μπορεί κάλλιστα να ορίζεται από το δημιουργό
> ως δικαίωμα ελεύθερης αναπαραγωγής. Οι περισσότεροι όμως, σε
> συζητήσεις περί πνευματικής ιδιοκτησίας, εννούν με το copyright την
> στενότερη έννοια "δικαίωωμα ελεγχόμενης αναπαραγωγής".

Χμ. Αν θυμάμαι καλά και ένας δικηγόρος που είχα ακούσει το είχε
μεταφράσει όπως είπα στην προηγούμενη παράγραφο. Και το google για τη
φράση "πνευματικά δικαιώματα" βγάζει 146.000 σελίδες που φαίνεται ότι
χρησιμοποιείται αντί του copyright.

--
Dimitris Glezos
Jabber ID: glezos at jabber.org, PGP: 0xA5A04C3B

"He who gives up functionality for ease of use
loses both and deserves neither." (Anonymous)