Translation: Debian Installer, and terms to change:

Γεώργιος Ε. Κυλάφας gkyla at central.ntua.gr
Sun Jul 25 11:02:55 EEST 2004

Στις Σαβ 24 Ιουλ 2004 22:10, ο/η Konstantinos Margaritis έγραψε:

> "αρχικοποιώ τη μεταβλητή i στη τιμή 0", σημαίνει "ορίζω τη μεταβλητή i
> στην αρχική της κατάσταση με την τιμή 0" και τίποτε παραπάνω.
> Τουλάχιστον έτσι το εκλαμβάνω εγώ.

Ας αναλύσουμε ετυμολογικά το "αρχικοποιώ": αποτελείται από τις "αρχικός" και
"ποιώ". "Αρχικοποιώ κάτι", λοιπόν, σημαίνει "ποιώ κάτι αρχικό", με άλλα λόγια
"βάζω κάτι στην αρχή", κατά το "χρησιμοποιώ κάτι" --> "καθιστώ κάτι χρήσιμο".

Όταν λοιπόν "αρχικοποιώ τη μεταβλητή i", σημαίνει ότι "κάνω τη μεταβλητή i
αρχική", δηλαδή "τοποθετώ τη μεταβλητή i στην αρχή". Δεν σημαίνει "ορίζω τη
μεταβλητή i αρχικά". Αυτή θα ήταν η σημασία των φανταστικών ρημάτων
"αρχικορίζω" ή "αρχικοθέτω".

> ατυχές παράδειγμα. Να μου έλεγες για κάποιο Higgs boson έχει καλώς,
> αλλά όσον αφορά τους εξωγήινοι δε μπορείς να αποδείξεις ότι ΔΕΝ
> υπάρχουν και δε θα μπορέσεις ποτέ αν δεν εξερευνήσεις όλο το
> διάστημα.

Δεν κατάλαβες καλά. Δεν λέω ότι υπάρχουν εξωγήινοι, δεν λέω ότι δεν υπάρχουν
οι εξωγήινοι, ούτε λέω ότι υπάρχει η "αρχικοποίηση" ούτε λέω ότι δεν υπάρχει.
Το μόνο που λέω είναι πως το ότι συζητάμε για ένα πράγμα δεν αποτελεί
απόδειξη αν υπάρχει ή όχι.

> και χρονική σημασία, "πρό-γονος" για παράδειγμα. Που είναι και η
> έννοια που ζητάμε.

Σου ξέφυγε ένα "εδώ" στο κείμενό μου. Φυσικά και το "προ-" χρησιμοποιείται και
ως χρονικός προσδιορισμός. Στη λέξη "προθέτω" όμως, και αναφέρομαι ΜΟΝΟ σε
αυτήν, έχει αυστηρά χωρική σημασία.

> Μια initialized μεταβλητή δεν αποτελεί σε καμία περίπτωση την
> προκαθορισμένη μεταβλητή.
>
> [Ένα απίστευτα μακρύ παράδειγμα για τη διαφορά μεταξύ default και
> initialized μεταβλητών]
>
> Ελπίζω να ξεκαθαρίστηκε πλέον ποια η διαφορά του initial και του
> default value.

Από πού βγαίνει το συμπέρασμα ότι πιστεύω πως default = initialized; Ίσα ίσα.
Αναδιατυπώνω αυτό που έλεγα, μήπως και γίνει πιο κατανοητό:
Αν μεταφράζαμε το "initialize" ως "προκαθορίζω", τότε μια "initialized"
μεταβλητή θα ήταν "προκαθορισμένη". Το "προκαθορισμένη" όμως έχει κατοχυρωθεί
ως μετάφραση του "default", άρα δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί.

> Σόρρυ για τον επιθετικό τόνο

Μη μασάς, κουβέντα κάνουμε :)

--
Γεώργιος Ε. Κυλάφας