Gtk+ 2.0 και τόνοι

Simos Xenitellis simos74 at gmx.net
Tue May 14 12:59:47 EEST 2002

Την Δευ, 13-05-2002 στις 22:44, ο/η Αλέξανδρος Διαμαντίδης έγραψε:
> * Simos Xenitellis <simos74 at gmx.net> [2002-05-13 16:28]:
>
> Τελικά γίνεται το εξής: Το Gtk+ 2.0 έχει διάφορες «μεθόδους εισόδου»
> (input methods), οι οποίες επιλέγονται με το μενού του δεξιού κουμπιού
> του ποντικιού σε κάθε widget όπου μπορείς να γράψεις κείμενο. Η
> "default" μέθοδος έχει αρκετές προκαθορισμένες ακολουθίες, που
> περιλαμβάνουν τα Λατινικά τονισμένα γράμματα, δεν περιλαμβάνουν όμως τα
> Ελληνικά.  Αν όμως από το μενού επιλέξεις "X Input Method", τότε όλα
> λειτουργούν σωστά γιατί χρησιμοποιεί τη μέθοδο εισόδου του συστήματος.

Έχεις δίκιο. Το δοκίμασα όπως λες και λειτούργησε.

> Στο αρχείο gtk+-2.0.2/modules/input/imxim.c λέει:
>
>   "ko:ja:zh"                       /* Languages for which this module is
> 					the default */
>
> Ενδεχομένως να πρέπει να προσθέσουμε και τα Ελληνικά εκεί, ώστε οι τόνοι
> να δουλεύουν εξαρχής, χωρίς να χρειάζεται αλλαγή input method. Θα στείλω
> ένα μήνυμα στη λίστα gtk-i18n να ρωτήσω σχετικά...

εντάξει.

> Όσο για το gkb: δεν εγκατέστησα όλο το Gnome 2, μόνο τη Gtk+. Αυτή τη
> στιγμή έχω το Gnome 1.2, και πραγματικά το gkb που περιέχει δεν δουλεύει
> με τα ελληνικά (αλλά δεν το χρησιμοποιώ έτσι κι αλλιώς). Όταν εγκαταστήσω
> το Gnome 2, θα του ρίξω μια ματιά.

Το GKB ανήκει στο gnome-applets (gnome-applets/gkb-new/*).
Υπάρχουν δύο αρχεία για τα ελληνικά, τα

gnome-applets/gkb-new/descs/GR_Greek.keyprop.in:
=-=-=-=-=-=-=-=-=
[Keymap Entry]
Countries=1
_Name=Greek xkb keymap
Codepage=iso-8859-1
Type=105
Arch=ix86
Command=setxkbmap gr

[Country 0]
Flag=gr.png
Label=gr
_Language=Greek
_Country=Greece
=-=-=-=-=-=-=-=-=

και

gnome-applets/gkb-new/descs/GR_Greek_x.keyprop.in:
=-=-=-=-=-=-=-=-=
[Keymap Entry]
Countries=1
_Name=Greek keymap
Codepage=iso-8859-1
Type=105
Arch=ix86
Command=gkb_xmmap gr

[Country 0]
Flag=gr.png
Label=gr
_Language=Greek
_Country=Greece
=-=-=-=-=-=-=-=-=

Α. Για το setxkbmap θέλει "el" αντί του "gr".
B. Για το codepage μάλλον θέλει "-7". Λέω μάλλον διότι για κάποιο λόγο,
στα αρχεία άλλων χωρών παραμένει "-1". Δεν υπάρχει τεκμηρίωση για το τί
πρέπει να μπει. Θέλει δοκιμή, μεταγλώττιση και κοίταγμα στον κώδικα.
Γ. Το XModMap για τα ελληνικά είναι τελειωμένη ιστορία, έτσι δεν είναι;
Δ. Όταν ο χρήστης ρυθμίσει το /etc/X11/XF86Config για την ενναλλαγη των
ελληνικών, το πεδίο "Command" δεν πρέπει να είναι κενό αφού ο
εξυπηρετητής X κάνει τη δουλειά;
Αν είναι έτσι, δεν πρέπει να λέμε στους χρήστες να μην πειράζουν το
συγκεκριμένο αρχείο αλλά να ρυθμίζουν σωστά το GKB;

Πείτε "ack" στις αλλαγές που πρέπει να περάσουν για να τις προσθέσω.

Φιλικά,
σίμος