Gtk+ 2.0 και τόνοι

Vasilis Vasaitis vvas at hal.csd.auth.gr
Tue May 14 16:15:22 EEST 2002

On Tue, May 14, 2002 at 10:59:47AM +0100, Simos Xenitellis wrote:

..[snip]..

> [...]
> =-=-=-=-=-=-=-=-=
> [Keymap Entry]
> Countries=1
> _Name=Greek keymap
> Codepage=iso-8859-1
> Type=105
> Arch=ix86
> Command=gkb_xmmap gr
>
> [Country 0]
> Flag=gr.png
> Label=gr
> _Language=Greek
> _Country=Greece
> =-=-=-=-=-=-=-=-=
>
> Α. Για το setxkbmap θέλει "el" αντί του "gr".

  ack.

> B. Για το codepage μάλλον θέλει "-7". Λέω μάλλον διότι για κάποιο λόγο,
> στα αρχεία άλλων χωρών παραμένει "-1". Δεν υπάρχει τεκμηρίωση για το τί
> πρέπει να μπει. Θέλει δοκιμή, μεταγλώττιση και κοίταγμα στον κώδικα.

  ack.

> Γ. Το XModMap για τα ελληνικά είναι τελειωμένη ιστορία, έτσι δεν είναι;

  ack. Για την ακρίβεια, το XKB· το xmodmap είναι ένας αρκετά διαφορετικός
τρόπος να γίνονται αυτά τα πράγματα. Σημείωσε ότι μετά την κυκλοφορία των
XFree86 4.2.0 είχα στείλει και μερικά patch για την σωστή υποστήριξη του
UTF-8 και των πολυτονικών. Μέχρι τώρα δεν έχει φανεί κάποια ένδειξη στο CVS
ότι οι αλλαγές αυτές έχουν ενσωματωθεί, αλλά για την ώρα δεν ανησυχώ, καθώς
φαίνεται ότι συνολικά στο ενδιάμεσο το i18n έχει παραμεληθεί έναντι άλλων
πιο σημαντικών θεμάτων (drivers etc.).

> Δ. Όταν ο χρήστης ρυθμίσει το /etc/X11/XF86Config για την ενναλλαγη των
> ελληνικών, το πεδίο "Command" δεν πρέπει να είναι κενό αφού ο
> εξυπηρετητής X κάνει τη δουλειά;
> Αν είναι έτσι, δεν πρέπει να λέμε στους χρήστες να μην πειράζουν το
> συγκεκριμένο αρχείο αλλά να ρυθμίζουν σωστά το GKB;

  Ερμ, τα πράγματα δυστυχώς δεν είναι και τόσο απλά. Από την μέχρι τώρα
εμπειρία, η γνώμη μου είναι ότι οι χρήστες πρέπει να πειράζουν το
XF86Config(-4), είτε με το χέρι είτε με κάποιο ανάλογο γραφικό πρόγραμμα που
παρέχει η διανομή τους, και να μην χρησιμοποιούν _καθόλου_ προγράμματα όπως
το GKB και τα ξαδερφάκια του· μάλιστα, να βεβαιώνονται ότι αυτά παραμένουν
απενεργοποιημένα και δεν επεμβαίνουν στις ρυθμίσεις του πληκτρολογίου. Το
ελληνικό layout είναι πλήρες, με την έννοια ότι περιέχει καταστάσεις και για
τους λατινικούς και για τους ελληνικούς χαρακτήρες, και το setxkbmap δεν
χρειάζεται να τρέχει εκτός πια αν ο χρήστης χρειάζεται και κάποια ακόμα
γλώσσα.

--
Vasilis Vasaitis
vvas at hal.csd.auth.gr