Ένα παρα πολύ σημαντικό λάθος

Papadogiannakis Vagelis papas at wise.gr
Wed Jun 12 07:43:13 EEST 2002

On Tue, 11 Jun 2002 09:09:57 +0300
"(Βασίλης Γιαννακόπουλος)Bill Giannakopoulos" <BillG at billg.s5.com> wrote:

> Γειά σας και πάλι,
> ένα πολύ σημαντικό λάθος που συνεχίζει να υφίσταται εδώ και 2 εκδόσεις
> του KDE(και όλο ξεχνάω να το πώ) είναι του "Αποπροσάρτηση"
> Προσωπικά θεωρώ οτι αυτή η λέξη εκτός του οτι είναι εντελώς λάθος, δεν
> μπορεί να υπάρξει. Διότι:
> Προσάρτηση= Προς + αρτώ(δεν είμαι σίγουρος, αλλά σύνθετη είναι)
> Αποπροσάρτηση= Από + προς + αρτώ
> Τέτοια λέξη δεν μπορεί να υπάρξει διότι δυο αρνήσεις μας κάνουν μια
> κατάφαση. Πιστεύω οτι η σωστή λέξη και αυτή που χρησιμοποιώ εγώ για τις
> μεταφράσεις είναι
> [...]

Το προς δεν είναι άρνηση ώστε να ισχύει το 2 αρνήσεις = 1 κατάφαση. Η
παρατήρησή σου κατά τα άλλα νομίζω ότι είναι σωστή. Για αυτό που
προτείνεις, το αποσάρτηση, απλά δεν υπάρχει (Το οποίο ίσως να ήταν
αφαρτηση (=αφαίρεση ουσιαστικά)). Το αρτώ σημαίνει προσθέτω κάτι, άρα δεν
μπορούμε να πούμε αφαιρωπροσθέτω κάτι.

Ο πιο κοντινός και κοινός και πιστεύω αντιληπτός Ελληνικός όρος είναι το
αφαίρεση, το οποίο και προτείνω. Φυσικά, το απόλυτα σωστό θα ήταν το
αφαίρεση προσάρτησης, αλλά είναι πολύ μακρύ :)

--
Vagelis Papadogiannakis
http://www.wise.gr
papas at wise.gr