Koffice

Vasilis Vasaitis vvas at hal.csd.auth.gr
Mon Apr 8 13:48:00 EEST 2002

  Χαίρετε,

  Καταρχήν, στα δευτερεύοντα, θεωρείται αρκετά κακή πρακτική ένα μήνυμα να
είναι γραμμένο μόνο με κεφαλαία, αφού φαίνεται σαν ο συγγραφέας του να
φωνάζει συνέχεια, και είναι και λιγάκι κουραστικό για τα μάτια. Επίσης κακή
πρακτική είναι να είναι το μήνυμα απάντηση σε ένα άλλο με το οποίο δεν έχει
ιδιαίτερη σχέση, και ειδικά όταν το περιλαμβάνει αυτούσιο χωρίς κανένα λόγο.
Αυτά περί netiquette.

On Mon, Apr 08, 2002 at 10:09:06AM +0300, Aggelos wrote:
> [...]
> TA ...windows.
> UA EKFRASV OMVS TO PARAPONO OTI MEXRI TVRA TO ELLHNIKO "KOMMATI" TOY LINUX
> EXEI MEINEI PISV (OPVS SYMBAINEI SYNHUVS GIA ELLHNIKES PERIPTVSEIS...).
> EXV EGKATASTHSEI TO MANDRAKE (8.2) KAI BLEPV OTI GIA TO koffice,
> GIA PARADEIGMA, YPARXOYN TA koffice-i18n-xx GIA GLVSSES DIAFORES,
> MEXRI KAI GIA GIAPVNEZIKA (koffice-i18n-ja), RVSSIKA (koffice-i18n-ru),
> ROUMANIKA (koffice-i18n-ro),...
> GLVSSES DHLADH TVN OPOIVN OI GRAMMATOSEIRES
> DIAFEROYN APO LIGO VS POLY OSO KAI H ELLHNIKH (MONOTONIKH) APO TH LATINIKH.

  Προσωπικά δεν ξέρω τι ακριβώς κάνουν τα συγκεκριμένα πακέτα. Από εκεί και
πέρα όμως, τόσο η κυριλλική γραφή (που χρησιμοποιούν τα ρώσικα) όσο και τα
ιδεογράμματα (των Ιαπώνων) έχουν πολύ περισσότερους χρήστες, και ανάμεσα σε
αυτούς και άτομα που ενδιαφέρονται να παράγουν γραμματοσειρές, μεταφράσεις,
υποστηρικτικό κώδικα, κτλ.

  Αντίθετα, η ελληνική γραφή δεν χρησιμοποιείται παρά από μερικά εκατομμύρια
κόσμου, πολλοί εκ των οποίων φαίνεται να προτιμούν να γράφουν σε greeklish
ακόμα κι αν υπάρχει σωστή ελληνική υποστήριξη, πόσο μάλλον λοιπόν να
βοηθήσουν γι' αυτήν. Ειδικά στο θέμα των γραμματοσειρών, θα έχουμε πάντα
έλλειψη, αφού η κατασκευή τους είναι μια δύσκολη δουλειά και υπάρχουν
ελάχιστες εταιρείες που την κάνουν, οι οποίες δεν φαίνονται να είναι
ιδιαίτερα φιλικές προς το ελεύθερο λογισμικό.

  Η ρουμανική πάντως είναι ατυχές παράδειγμα, αφού είναι λατινική γραφή με
ελάχιστους επιπλέον χαρακτήρες, οι οποίοι είναι σχετικά εύκολο να
κατασκευαστούν μηχανικά.

> GIATI NA LEIPEI TO ELLHNIKO KOMMATI (koffice-i18n-....el) ?
> TOSO DYSKOLO EINAI?
> DEN MPORV (MALLON DEN UELV) NA TO DIKAIOLOGHSV...

  Πάντα χαιρόμαστε να βλέπουμε καινούριους εθελοντές με όρεξη να βοηθήσουν
σ' αυτές τις δουλειές.

--
Vasilis Vasaitis
vvas at hal.csd.auth.gr

"Don't do drugs. Santa Claus is watching."
		-- winamp.com