Αρχείο Compose για πολυτονικά Ελληνικά

Vasilis Vasaitis vvas at hal.csd.auth.gr
Fri Sep 7 16:52:07 EEST 2001

On Fri, Sep 07, 2001 at 01:08:33AM +0300, Alejandros Diamandidis wrote:
> Γεια χαρά. Μόλις τελείωσα ένα βασικό αρχείο Compose για πολυτονικά
> Ελληνικά. Με αυτό μπορείτε να γράψετε πολυτονικά σε locale με UTF-8.
> Μπορείτε να το κατεβάσετε από το
>
> http://egnatia.ee.auth.gr/~adia/polygreek.tar.gz
>
> και περιέχει και ένα αρχείο για το xkb που ορίζει μερικά επιπλέον
> νεκρά πλήκτρα για τους επιπλέον τόνους, καθώς και ένα README.

  Μπράβο, άξιος ο νεαρός. Θα το κατεβάσω και θα το δω με την πρώτη ευκαιρία.
Είμαι ιδιαίτερα περίεργος να δω ποια dead_* keysyms διάλεξες για το κάθε
νεκρό πλήκτρο. :^)

> Μόλις τώρα διάβασα και τα μηνύματα που είχαμε ανταλλάξει παλιότερα για
> το θέμα, και κατάλαβα ότι οι θέσεις που έβαλα τους τόνους δεν είναι
> και οι καλύτερες για κάποιον που θέλει να χρησιμοποιήσει συστηματικά το
> πολυτονικό πληκτρολόγιο (βασικά έβαλα τη βαρεία στο «`» και την
> περισπωμένη στο «~»). Επειδή πρέπει να πάω για ύπνο, θα σκεφτώ άλλη
> φορά πώς πρέπει να μπουν για πιο άνετα.

  Ναι, αυτό είναι το προφανές, αλλά όχι και ιδιαίτερα βολικό. Μετά από λίγο
πειραματισμό (στο χαρτί), πιστεύω ότι έχω μια καλή ιδέα σχετικά με το πώς
πρέπει να μπουν τα νεκρά πλήκτρα, και θα φτιάξω κάτι το συντομότερο δυνατό.
Η συνέχεια σε προσωπικό...

> Παρεμπιπτόντως, στο πολυτονικό πληκτρολόγιο της Microsoft υπάρχουν
> νεκρά πλήκτρα που έχουν μαζί τον τόνο και το πνεύμα. Αυτό πόσο
> πρακτικό σας φαίνεται; Φαντάζομαι αν το συνηθίσεις μπορείς να γράφεις
> λιγάκι πιο γρήγορα, άλλα μέχρι να μάθεις που βρίσκεται ο κάθε
> συνδυασμός θα μπερδεύεσαι λιγάκι. Μήπως όμως αυτή η διάταξη είναι
> στάνταρ και συνηθισμένη στους κύκλους αυτών που γράφουν πολλά
> πολυτονικά κείμενα;

  Όχι, μην ξεγελιέσαι. Η συγκεκριμένη διάταξη οφείλεται μάλλον στην
ανικανότητα των λειτουργικών της Microsoft να έχουν ενεργό πάνω από ένα
νεκρό πλήκτρο τη φορά. Ακόμα και το αν γράφεις έτσι πιο γρήγορα είναι πολύ
συζητήσιμο, δεδομένου ότι, αν θυμάμαι καλά, πρέπει να πατάς εκατό Shift και
AltGr για να βρεις το νεκρό πλήκτρο που χρειάζεσαι κάθε φορά.

--
Vasilis Vasaitis
vvas at hal.csd.auth.gr

"When he was six he believed that the moon overhead followed him.
By nine he deciphered the illusion, trading magic for fact. No tradebacks.
So this is what it's like to be an adult..."
		-- Ed Vedder