Σύνοψη(Was:Μετάφρασή γενικών όρων(translating general terms)

nik nik niktarin at yahoo.com
Fri Oct 5 09:35:45 EEST 2001

Γεια σε όλους,
Συγνώμη για την απουσία μου αλλά είμαι στην διαδικασία
αλλαγής λειτουργικού (Mandrake 8.1 )και δίσκου και
φαίνεται ότι όλα πάνε στραβά. με σοβαρότερο ότι δεν
έχω πρόσβαση στο δίκτυο.
Αν κάποις είναι "δυκτιάς" ας μου στείλει ένα
προσωπικό.Ας είναι….
Από την δουλεία σας γράφω,

Σύνοψη λοιπόν.
Για να μην φτάσουμε στο σημείο να έχουμε ένα mail όπου
τελικά κανείς να μην καταλαβαίνει τίποτα είπα να
συνοψίσω τις λέξεις να τις ξαναδούμε όλες μαζί και να
αφαιρέσουμε αυτές που δεν έχουμε διαφωνία.

Εκεί λοιπόν που φαίνεται να συμφωνούμε είναι ότι το
Paste = Επικόλληση
Copy = Αντιγραφή
Setting = Ρυθμίσεις
Properties=Ιδιότητες
Preferences=Προτιμήσεις
Close=Κλείσιμο

Από εκεί και πέρα έχουν προταθεί
About =Σχετικά (με)/Περί
Home= Αρχική Σελίδα (για τον mozilla)/ Αρχικός
κατάλογός, / Προσωπικός κατάλογος
Stop=Τερματισμός, /Διακοπή
Quit=Έξοδος, / Τερματισμός
Side bar=Πλευρική μπάρα /. Πλευρική στήλη
Edit=Επεξεργασία. / Διόρθωση

Οι δικές μου προτάσεις για τις παραπάνω λέξεις είναι:
About=Περί (γιατί είναι πιο μικρό)
Home= Αρχική Σελίδα (για τον mozilla)/ Προσωπικός
κατάλογος για τα υπόλοιπα
Stop=Διακοπή
Quit=Έξοδος
Side bar= Πλευρική στήλη
Edit=Επεξεργασία.(γιατί όροι που δεν είναι τόσο
διόρθωση όσο επεξεργασία)

Ένας όρος που δεν έχει συζητηθεί είναι το root
H Δική μου πρόταση σε αυτό είναι όπου αναφέρεται σαν
κατάλογος να είναι
«Αρχικός κατάλογος» και όπου αναφέρεται στον χρήστη
root να μένει root.

Και ορισμένα γενικότερα σχόλια:
Σκοπός αυτής τις κουβέντας δεν είναι να περιοριστεί ή
φαντασία ή δημιουργικότητα του μεταφραστή (αν και στην
ουσία πρόκειται για την ψυχρή μετάφραση των Αγγλικών
όρων σε Ελληνικούς  όσο πιο σωστά γίνεται)
Αλλά τον περιορισμό της αυθαιρεσίας, τον μπούσουλα σε
άλλους μεταφραστές και την βοήθεια του απλού χρήστη
που θέλει να κατανόηση (καί στην περίπτωση του Linux)
ένα δύσκολο λειτουργικό.
Πιστέψτε με υπάρχουν χρήστες που έχουν συνηθίσει τόσο
το «άλλο» λειτουργικό σε σημείο να παρατηρείται παύση
της εγκεφαλικής λειτουργίας .
Και φυσικά δεν δέχομαι την άποψη ας δουλέψουν Windows
και όχι Linux γιατί το Linux  από την φύση του δεν
είναι εγωιστικό αλλά ανοιχτό σε όλους και πέρα από
ανοιχτό κώδικα πρέπει να έχει και ανοιχτά μυαλά..
Ουφ…
Το «βάρυνα» το πράγμα και παραείναι πρωί άσε μην έρθει
και το αφεντικό και δει αυτές τις «αιρετικές» απόψεις

Φιλικά
Νίκος