Πολυτονικά

Konstantinos Pistiolis kpistiolis at yahoo.com
Sat May 12 03:21:30 EEST 2001

Οι νεκροί χαρακτήρες που θέλουμε είναι κατά βάσιν 9
οξεία, βαρεία, περισπωμένη, ψιλή, δασεία,
βραχύ, μακρό και υπογεγραμμένη.
Άρα θέλουμε 5 νεκρά πλήκτρα τουλάχιστον, γι' αυτό
επιμένω να μη μείνει το "/" .
>   Υφέν; Τι είναι αυτό; Δεν είναι κάτι που έχω
> συναντήσει όσο ασχολήθηκα με
> αρχαία. Μπορείς να μου υποδείξεις κάποιον χαρακτήρα
> στο Unicode που να το
> χρησιμοποιεί;

Δεν ξέρω, κάποιος είπε πάντως στη λίστα ότι υπαρχουν
διάφορα τέτοια σχετικά στο unicode.
Ούτε εγώ το έχω δεί σε αρχαία καθόλου. Προσωπικά το
βλέπω σε μουσικά ή ποιητικά κείμενα να μπαίνει κάτω
από δύο φωνήεντα για να δείξει ότι ακούγονται σε μιά
συλλαβή. πχ στη λέξη "γωνιά" μπαίνει κάτω από τα "ι"
"α" για να δείξει συλλαβισμό "γω-νιά" και όχι
"γω-νι-ά".
Το δε σχήμα του είναι μια μικρή κυρτή γραμμούλα που
ενώνει τα γράμματα απο κάτω.

Δεν ξέρω αν υπάρχει τίποτε άλλο για το υφέν, πάντως
δεν μου φαίνεται και πολύ σημαντικό.

>   Δεν βλέπω το όφελος της «συμβατότητας» εδώ.

Δηλαδή άν σου έλεγαν να αλλάξεις τα διαλυτικά στο
μονοτονικό πληκτρολόγιο, δεν θα σε πείραζε;

> ιδέα???)
>
>   Α όχι, έλεος. Το έχω ξαναπεί και επιμένω: το να
> φορτώνουμε στα νεκρά
> πλήκτρα χρήσεις τελείως άσχετες με την αρχική τους
> μόνο σε μπελάδες μπορεί
> να μας βάλει. Π.χ. στο κοινό ελληνικό πληκτρολόγιο
> το κάναμε μόνο για τρία
> σύμβολα για τα οποία κρίθηκε άκρως απαραίτητο (« »
> ·).

Απαραίτητο γιατί τα χρειαζόμασταν. Τώρα θα χάσουμε
σίγουρα τα '" [{ ]} και αυτό είναι λογικό, αφού
θέλουμε να βάλουμε γύρω στους 300 χαρακτήρες σε ένα
απλό πληκτρολόγιο.
Κάνω λοιπόν μια ερώτηση. Ποιός σε αναγκάζει να θυμάσαι
όλους τους παράξενους συνδυασμούς για να βάλεις πχ {.
Είσαι ελεύθερος να αλλάξεις σε αγγλικό πλητρολόγιο για
κάτι τέτοιο.
   Τι πειράζει όμως να υπάρχουν κάποιοι "δύσκολοι" και
"παράξενοι" συνδυασμοί για όποιον "βαρεμένο" θέλει
πλήρες πληκτρολόγιο στα πολυτονικά (για να γράφει πχ.
τεχνικά κείμενα);
Είναι καλύτερο να μήν υπάρχουν καθόλου; Δεν
υποχρεώνεται κανένας ούτε να μάθει, ούτε να
χρησιμοποιεί τέτοιους περίπλοκους συνδυασμούς. Αν
πιστεύεις ότι ενοχλεί, ας είναι επέκταση της βασικής
διάταξης

Κώστας