Πολυτονικά

Vasilis Vasaitis vvas at hal.csd.auth.gr
Fri May 11 14:26:24 EEST 2001

On Thu, May 10, 2001 at 01:01:05AM +0100, Konstantinos Pistiolis wrote:
> --- Vasilis Vasaitis <vvas at hal.csd.auth.gr> έγραψε:

> Μπορεί νομίζω και 512 αν βγεί το blinking αλλά δεν
> ξέρω πως. Οι εφαρμογές θέλουν 8bit αλφαριθμητικά.

  Ναι, αυτό γίνεται όντως. Αλλά, όπως και οι 256, και οι 512 χαρακτήρες
είναι πολύ λίγοι. Όσο για τις εφαρμογές, μπορούν να δουλεύουν με UTF-8, και
το ίδιο μπορεί και ο πυρήνας, με κατάλληλη ακολουθία διαφυγής.

> Βεβαίως: μακρό, βραχύ, υφέν. Χρειάζεται οπωσδήποτε ένα
> ακόμα νεκρό πλήκτρο, που όμως είναι σπάνιο γι' αυτό
> πρότεινα το ]}

  Υφέν; Τι είναι αυτό; Δεν είναι κάτι που έχω συναντήσει όσο ασχολήθηκα με
αρχαία. Μπορείς να μου υποδείξεις κάποιον χαρακτήρα στο Unicode που να το
χρησιμοποιεί;

> -Δε νομίζω ότι πρέπει να φύγουν τα διαλυτικά γιατί
> έχουμε ασυμβατότητα με το μονοτονικό

  Δεν βλέπω το όφελος της «συμβατότητας» εδώ. Όπως είπα, τα διαλυτικά
χρησιμοποιούνται σπάνια (και πίστεψέ με, είμαι από αυτούς που τα
χρησιμοποιούν περισσότερο, λόγω επιθέτου). Δεν είναι τίποτα τραγικό να πάνε
σε άλλη θέση, τη στιγμή που κάποιος πρέπει έτσι κι αλλιώς να μάθει τόσα
νεκρά πλήκτρα.

> -Έλεγα και παλιότερα ότι ή βαρεία είναι και πολύ
> συνηθισμένη και όλοι οι τόνοι να είναι "εύκολοι", στό
> ίδιο δάκτυλο και όλοι χωρίς shift.

  Εγώ πάλι θα προτιμούσα να μην είναι όλα τελείως άναρχα, για να είναι και
σχετικά εύκολα να τα θυμάται κάποιος. Πάντως, δεν εμμένω απαραίτητα σ' αυτό
που πρότεινα, τη στιγμή που εκκρεμούν δύο (τρία;) ακόμα σύμβολα. Έχω
διάφορες διατάξεις στο μυαλό μου, θα στείλω κάτι μόλις πάρω απάντηση γι'
αυτό το σύμβολο-μυστήριο.

> Εναλλακτικά.... τα < > είναι ένα αριστερό και ένα δεξί
> σύμβολα. Θα μπορούσαμε να χρησιμοποιήσουμε τα νεκρά
> πλήκτρα για να βγάλουμε όλα "συμμετρικά" σύμβολα
> πχ.
> < >    ώς έχουν
> <οξεία> < >     αριστ. δεξ.  εισαγωγικά (μια ιδέα???)
> <βαρεία> < >    αριστ. δεξ.  [ ]
> <περισπ> < >    αριστ. δεξ.  { }

  Α όχι, έλεος. Το έχω ξαναπεί και επιμένω: το να φορτώνουμε στα νεκρά
πλήκτρα χρήσεις τελείως άσχετες με την αρχική τους μόνο σε μπελάδες μπορεί
να μας βάλει. Π.χ. στο κοινό ελληνικό πληκτρολόγιο το κάναμε μόνο για τρία
σύμβολα για τα οποία κρίθηκε άκρως απαραίτητο (« » ·).

--
Vasilis Vasaitis
vvas at hal.csd.auth.gr