Compose map

Alejandros Diamandidis adia at egnatia.ee.auth.gr
Fri May 11 00:38:21 EEST 2001

On Thu, May 10, 2001 at 05:15:55PM +0100, Konstantinos Pistiolis wrote:
> Λοιπόν όλοι οι χαρακτήρες που έχουμε. Όποιος έχει υπ'
> όψιν του κάτι άλλο ας συμπληρώσει.

Καλό θα ήταν κάποιος που ξέρει πώς γίνεται να κάνει ένα βασικό πολυτονικό
πληκτρολόγιο, και στη συνέχεια καθώς προκύπτουν κι άλλες ανάγκες μπορεί να
προσθέσει και πιο σπάνια γράμματα.

> - ενωτικό. Υπάρχει αυτό στο unicode;

Υπάρχουν διάφορες παύλες... Κάποια απ' αυτές πρέπει να αντιστοιχεί στο
ελληνικό ενωτικό, αλλά ποιά; Στο απλό κείμενο πάντως δεν έχει και τόση
σημασία, η απλή παύλα "-" μάλλον αρκεί για όλες τις χρήσεις. Σε
επεξεργαστές κειμένου, συνήθως αναλαμβάνει η εφαρμογή να βάλει αυτόματα τη
σωστή παύλα ή υπάρχει κάποιος πίνακας απ' όπου επιλέγουμε το κατάλληλο
σύμβολο.

> - καλλιγραφικά-σύμβολα (θέλουμε τέτοια;;;;;)

Μάλλον όχι στο πληκτρολόγιο, δε γράφονται και τόσο συχνά.

> - απόστροφος. Κάποιος είπε ότι υπάρχει αλλού.

Ναι, στο U+2019 (παίζει το ρόλο ή του μονού αγγλικού εισαγωγικού ή της
αποστρόφου). Και πάλι, είναι κάτι που χρησιμοποιούν οι επεξεργαστές
κειμένου. Στο πληκτρολόγιο δε νομίζω πως χρειάζεται να υπάρχει, αρκεί το
"'".

> Με τα κοπτικά τί γίνεται;; (ποιοί; πού; ποτε;)

Δεν ξέρω λεπτομέρειες, αλλά στο κείμενο του Unicode λέει ότι τα κοπτικά
γράμματα που ανέφερες χρησιμοποιούνται μαζί με τα ελληνικά γράμματα για να
γραφτούν κοπτικά κείμενα. Σε αυτή την περίπτωση όμως τα ελληνικά γράμματα
έχουν διαφορετικό στυλ από το συνηθισμένο (δηλαδή χρειάζονται
γραμματοσειρές σχεδιασμένες διαφορετικά). Δε νομίζω ότι χρειάζεται να
ασχοληθούμε με αυτά, χωρίς να ξέρουμε περισσότερα - φαντάζομαι ότι στο
δίκτυο θα υπάρχουν πληροφορίες.

> Εντός ελλάδας είναι τουλάχιστον τα Πομάκικα, και τα
> Ποντιακά (τουλάχιστον κάπου είδα τέτοια)
>
> Γι' αυτά υπάρχουν σ,ζ,ψ,ξ (χ,κ ???) με ένα ανάποδο ^
> από πάνω και α,ο (και δεν ξέρω τι άλλο) με διαλυτικά
> από κάτω.

Είναι τα U+030C (COMBINING CARON) και U+0324 (COMBINING DIAERESIS
BELOW). Πάντως δεν ξέρω ούτε Ποντιακά ούτε Πομάκικα ;-)

> Αν ναί (ή πρόκειται να μπούν) δε θα ήταν καλό να
> σχεδιάσουμε ένα όσο το δυνατό "συμβατότερο"
> πληκτρολόγιο; Δεν θα κόστιζε τίποτα να αφήσουμε χώρο
> (πρόβλεψη) για πχ. τόνο στο "σ" που θα βγάζει το παχύ
> "σ" (sh) ή διαλυτικά στο "α" (που μπαίνουν από κάτω)

Κοστίζει στο ότι το πληκτρολόγιο έχει περιορισμένο αριθμό ελεύθερων
πλήκτρων, και όσο περισσότερα μπαίνουν μαζεμένα τόσο πιο απίθανο είναι να
είναι *όλα* χρήσιμα σε κάποιον. Καλύτερα είναι να γίνει πρώτα ένα βασικό
πολυτονικό πληκτρολόγιο, καθώς αυτό είναι το πιο χρήσιμο σε πρώτη φάση,
και μετά όποιος ενδιαφέρεται μπορεί να κάνει και πιο εξειδικευμένα. Στην
αντίθετη περίπτωση κολλάει μάλλον η φράση «ακόμα δεν τον είδαμε, Γιάννη
τον εβγάλαμε» ;-)

Άλλωστε, εδώ ακόμα δεν έχουν λυθεί όλα τα
προβλήματα με τα απλά μονοτονικά ελληνικά... ;-)

Alejandros Diamandidis * adia at egnatia.ee.auth.gr