wget-1.7: el.po update

Dimitris Kamenopoulos el97146 at mail.ntua.gr
Wed Jun 6 22:11:54 EEST 2001

Ωστόσο έχε υπόψη ότι ο τύπος "επετράπη" δεν υπάρχει στη Νέα Ελληνική.
Αν τον χρησιμοποιείς -αυτόν και άλλους παρόμοιους- τότε θα πρέπει (για να
μη χρησιμοποιείς ταυτόχρονα διαφορετικούς τύπους) να γράφεις και
π.χ. "αντελήφθην". Φυσικά δεν είναι δεσμευτικό στην καθημερινή γλώσσα κάτι
τέτοιο, αλλά κατά τη γνώμη μου ένα τεχνικό κείμενο (όπως οι μεταφράσεις)
πρέπει να έχει γραμματική ομοιογένεια.
Πάντως το αν γράφεται με -ει ή -η είναι δευτερεύον. Άλλωστε στην Αρχαία
(στην πραγματική Αρχαία, όχι στη γραπτή απομίμηση των καραγκιόζηδων
αρχαϊστών της Αλεξανδρινής εποχής που μας κληροδότησαν
αυτή τη χαζή ορθογραφία + πνεύματα και τόνους), το ένα
προφέρονταν σαν επετράπεεν ή επετράπααν ή κάτι παρόμοιο (ανάλογα
και με τη διάλεκτο),και το άλλο μάλλον σαν επετράπε-ι (ε και ι στην ίδια
συλλαβή) οπότε είχε νόημα η διαφορετική ορθογραφία.

Από την άλλη βέβαια, μια και έχουμε αυτή την ορθογραφία,
θα ήθελα να σου επισημάνω ότι το "θέλετΑΙ να κλείσει το gnome"
είναι εντελώς λάθος. Το "θέλω" είναι ενεργητικό ρήμα (τελειώνει σε -ω) και
βέβαια το β΄πληθυντικό πρόσωπο είναι "θέλετΕ". Το -αι δεν μπαίνει με κανένα
τρόπο σε ενεργητικό ρήμα, μόνο σε παθητικά (που τελειώνουν σε -μαι). Για
να στο πω πιο απλά, το "θέλεται" σε κάποιον π.χ. ξένο που ερμηνεύει τα
πάντα σύμφωνα με τους ορθογραφικούς κανόνες και δε μπορεί να
μαντέψει τι εννοείς σημαίνει:
"αυτός θέλεται"
(δηλ. ρήμα: θέλομαι -κατά το γίνομαι
εγώ θέλομαι