Οραμα :-)

Vasilis Vasaitis vasaitv at visual.bt.co.uk
Mon Oct 16 11:03:51 EEST 2000

On Sat, Oct 14, 2000 at 05:23:09PM +0300, Nikos Theodorou wrote:

> Καλησπέρα και από μένα.
> Όσον αφορά το πολυτονικό, πρότυπο έχουμε, με την έννοια που έδωσε ο
> Βασίλης σε ένα άλλο γράμμα του στην LGU. Εθιμικά, το Τεχ χρησιμοποιεί
> έναν τρόπο να γράφει πολυτονικά που έχει περάσει στο Babel και (με μία
> ένα πολυτονικό πληκτρολόγιο μπορεί να γίνει.

  Μπες στον κόπο να μας το περιγράψεις κιόλας. Πάντως εγώ διαφωνώ, εδώ δεν
υπάρχει «πρότυπο» όπως στο μονοτονικό, π.χ. αμφιβάλλω αν τα προγράμματα του
TeX και τα Windows 2000 γράφουν με τον ίδιο τρόπο. Θα δείξει...

> Νομίζω, μάλιστα, ότι θα ήταν πιο «όμορφο» λειτουργικά να κατασκευάσουμε
> _ένα_ πληκτρολόγιο, κατά βάση πολυτονικό που όμως να στέλνει τα γράμματα
> που έχουν οξεία και κανένα πνεύμα στο iso7, δεδομένου ότι το μονοτονικό
> αυτή είναι ίδια στο μονοτονικό και το πολυτονικό. Θα μπορούσα να γράψω
> «τραπέζι» στο πολυτονικό πληκτρολόγιο και το αποτέλεσμα είναι ιδιο, σαν
> να το έγραφα στο μονοτονικό. Αυτό δε συμβαίνει με τη λέξη «μήλο» πχ, η
> οποία παίρνει περισπωμένη.

  Όχι, διαφωνώ κάθετα, για το μεγαλύτερο μέρος του πληθυσμού δεν χρειάζεται
το πολυτονικό και θα ήταν τζάμπα overhead στο πληκτρολόγιο (θα έτρωγε
πλήκτρα). Το πολυτονικό επαναλαμβάνω είναι κάτι το ξεπερασμένο, και πλέον
ανήκει στις ειδικές εφαρμογές (π.χ. γράψιμο αρχαίων).

> Αυτό όμως θα μπορούσε να συμβεί μόνον εφ' όσον οι θέσεις των τονισμένων
> με οξεία χαρακτήρων του Unicode είναι οι ίδιες με αυτές των αντιστοίχων
> γραμμάτων στο iso7, κάτι που δεν ξέρω αν συμβαίνει :-)

  Θα πρέπει να αστειεύεσαι. :-) Ένα γράμμα με τόνο είναι διαφορετικό από ένα
γράμμα με οξεία, και λογικά πολλές γραμματοσειρές θα τα εμφάνιζαν και
διαφορετικά. Χίλιοι φιλόλογοι θα ήθελαν να σε δολοφονήσουν γι' αυτό που
είπες. ;-)

--
Vasilis Vasaitis
vasaitv at visual.bt.co.uk