Οραμα :-)

Nikos Theodorou ntheo at math.auth.gr
Sat Oct 14 17:23:09 EEST 2000

Panayotis Vryonis wrote:

> <snip>
>
> Oriste, na ena kalo paradeigma. An emeis eixame
> ena kalo documentation sxetika me to pws "prepei"
> na ulopoiountai ta ellhnika, 8a mporouse na to akolou8hsei
> o sugkekrimenos an8rwpos gia to PlayStation.
>
> Mhn nomizete, oles autes oi suskeues siga-siga
> 8a milane metaksu tous - kai me to PC mas,
> kai me ton server mas. An ta ellhnika einai ulopoihmena
> me ena omoiomorfo tropo (kata protimhsh me ton
> "diko mas" :-) 8a exoume ena polu megalo pleonekthma.

Καλησπέρα και από μένα.
Όσον αφορά το πολυτονικό, πρότυπο έχουμε, με την έννοια που έδωσε ο
Βασίλης σε ένα άλλο γράμμα του στην LGU. Εθιμικά, το Τεχ χρησιμοποιεί
έναν τρόπο να γράφει πολυτονικά που έχει περάσει στο Babel και (με μία
ένα πολυτονικό πληκτρολόγιο μπορεί να γίνει.

Νομίζω, μάλιστα, ότι θα ήταν πιο «όμορφο» λειτουργικά να κατασκευάσουμε
_ένα_ πληκτρολόγιο, κατά βάση πολυτονικό που όμως να στέλνει τα γράμματα
που έχουν οξεία και κανένα πνεύμα στο iso7, δεδομένου ότι το μονοτονικό
αυτή είναι ίδια στο μονοτονικό και το πολυτονικό. Θα μπορούσα να γράψω
«τραπέζι» στο πολυτονικό πληκτρολόγιο και το αποτέλεσμα είναι ιδιο, σαν
να το έγραφα στο μονοτονικό. Αυτό δε συμβαίνει με τη λέξη «μήλο» πχ, η
οποία παίρνει περισπωμένη.

Αυτό όμως θα μπορούσε να συμβεί μόνον εφ' όσον οι θέσεις των τονισμένων
με οξεία χαρακτήρων του Unicode είναι οι ίδιες με αυτές των αντιστοίχων
γραμμάτων στο iso7, κάτι που δεν ξέρω αν συμβαίνει :-)

Πάντως, στη βράση κολλάει το σίδερο. Ας κάνουμε εμείς πληκτρολόγιο κι ας
μην υπάρχουν (πολλές) εφαρμογές που να μπορούν να γράψουν. Θα γίνουν κι
αυτές εν καιρώ.

--
Νίκος Θεοδώρου (Gordon)
WEB:    www.math.auth.gr/~ntheo